Geluid via lijningang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Al jaren gebruik ik Magix Music Cleaning Labatory voor het omzetten van analoge muziek naar digitale muziek. Nu doet zich ineens het vreemde feit voor, dat ik het geluid niet meer kan horen. Ik zie, dat de VU-meters van het programma uitslaan, hij neemt ook wel op, maar ik kan het niet horen. Ik zou niet weten waar ik moet zoeken. Muziek vanaf PC en systeemgeluiden zijn wel te horen.
 
Rechtsonder luidsprekericoontje klikken. Even doorklikken en dan komt er een mixertje tevoorschijn.
Staat er niets op gedempt?
Het gebeurd zo heel af en toe wel eens dat dit "vanzelf" anders dan gewenst staat.

Fonz :thumb:
 
Nee, helaas, lag het maar zo simpel. :(
 
En bij configuratiescherm, en dan bij geluiden en audioapparaten, staat de schuiver helemaal naar rechts?

Het gebeurd zo heel af en toe wel eens dat dit "vanzelf" anders dan gewenst staat.
KEN IK ALLES VAN FONZ ;)
 
Laatst bewerkt:
Ook dat is het helaas niet. Ik heb een volumeregelaar op mijn toetsenbord en dat is natuurlijk het eerste wat je probeert. En die is weer gekoppeld aan die schuifbalk.

Overigens ben ik het met jullie van harte eens, dat er soms probleempjes optreden, waarvan je je afvraagt: hoe kan dát nou weer? Dit is er zo een.
 
Maar die volumeregelaar op je toetstenbord is niet de enige die je hebt en werkt(of niet).
Wanneer deze op vol open staat, hoeft NIET te betekenen dat die in je mixertje OOK volopen staat.
Dat is nu juist het vervelende van het geheel.
Check al die schuifjes in dat mixertje nu eerst eens.
En vertel meteen even welke geluidkaart.

Fonz :thumb:
 
De volumeknop op mij toetsenbord is wél gerelateerd aan dat mixertje, m.a.w. als ik die harder of zachter zet, gaat het staafje in het mixertje mee. Geluidskaart is een Via AC97 (on board).
 
Dat snap ik.
Maar er zijn er meer. Rechtsklikken op eigenschappen etc.
Staan die ook allemaal open/naar boven en niet gedempt?
Want je systeemgeluiden gaan via een andere schuif dan dat programma.
Het is niet de eerste keer dat bij het opstarten Windows er even een eigen draai aan geeft.


Fonz :thumb:
 
Je hebt gelijk: de lijningang staat ineens op "dempen".
Dieptepuntje, dit had ik zelf moeten zien. :eek:
 
Geeft niet.
Daarom is dit Forum nou net zo handig.
Soms denkt de een net anders dan de andere.
Opgelost?
Even aanklikken rechtsonder.

Fonz :thumb:
 
Ik had 'm zelfs die status al gegeven. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan