Hoe aanpakken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Ik ben in de afrondende fase van het schrijven van een familieboek. Daarbij heb ik veel foto's eb info verzameld die ik bij het boek wil voegen in digitale vorm.

Maar hoe pak ik dat aan???

Het boek wordt op een familiedag gepresenteerd, dan wil ik daar een pc (beamer??) hebben staan waarop een presentatie draait met al die foto's.
Die presentatie zou op de CD/DVD moeten komen.
Daarnaast ook alle foto's zodat men wat kan bijbestellen/afdrukken.
Ook diverse andere info, zoals stamboom, adressen ed moet er op komen.

CD/DVD zou zowel te bekijken moeten zijn p PC als op TV met DVD-speler.

Hoe krijg ik het voor mekaar dat IEDEREEN er mee uit de voeten kan?
 
Heb je per ongeluk een hp photo printer? Daar zit namelijk een progje bij die een soort van slideshow maakt van afbeeldingen. Die kun je op de stand-alone dvd-speler af spelen en ook in elke willekeurige pc. Het maakt namelijk ook een html bestand aan waarin je alle afbeeldingen kunt zien en afdrukken. Je zou dan alleen wel van je stamboom en adressen ook afbeeldingen moeten maken.
 
heb ik niet...

kan het ook vanuit XP
of anders met PP oid?
 
Met PP kun je wel een presentatie maken, alleen die is niet af te spelen in een stand-alone dvd-speler.Kun je natuurlijk ook met moviemaker. Alleen ik zou niet weten hoe. En je zit dan volgens mij nog met je foto's die moet je dan ook weer afzonderlijk op de cd/dvd zetten anders kun je ze niet printen/afdrukken. Althans niet in een redelijke kwaliteit.
 
Sja, dan weet ik het ook niet meer, want dat hp progje werkt alleen als je de printer ook installeert.
 
Even een kick...
Iemand die me hiermee verder kan helpen?
 
En nog een kickje, ik blijf het proberen.....!
Echt niemand die me een tip kan geven???
 
Dag Marianneke,

Misschien kan deze software iets voor jouw doen.

Je kan er een presentatie mee maken, en de presentatie
--> een eerste keer exporteren als een videobestand en daar voor VCD kiezen. (let wel op, niet in het menu create bovenaan op de menubalk voor create videoCD gaan he, eerst naar create videofile en daar VCD kiezen) RESULTAAT: Je krijgt een mpg1, die hetzelfde formaat heeft als een videoCD mpg1, een filmpje dus. Dat kan je op je DVD/CD branden, en aangezien de meeste DVD-spelers mpg1 aankunnen, zal dat afspelen op de DVD-speler.
--> Je kan je presentatie een 2de keer opslaan, maar dan als een executable. Dat wil zeggen, volledig stand-alone, geen extra programma's nodig om het uit te voeren. Waarschijnlijk zullen alle foto's bij in die executable zitten. Brand ook deze bij op je DVD/CD.

En wat je ook best kan doen, dat is de foto's ook nog eens samen in een mapje zetten, zodat je ze makkelijk kan kopiëren. Veel succes met ProShow!

Vriendelijke groeten, James:cool:
 
Bedankt voor de tip, James. Ga er binnenkort eens mee aan de slag!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan