teveel bas

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.jillal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Berichten
155
hallo allemaal, ik heb ook weer eens een vraag.
ik heb muziek gedownload van Limewire en op cd gezet.
Maar er staat zoveel bas op, dat ik het met mijn stereo
niet echt mooi kan afspelen.
Kan ik het ergens regelen, zo dat de bas minder wordt?
Met mijn stereo toren kan ik wel de geluiden aanpassen, zoals Pop of rock, stadium etc.
Maar dat is toch niet, zoals ik het wil.
Je hoort gewoon de box trillen, dus teveel van het goede. Iemand een oplossing???
b.v.d.
 
Je zou met behulp van dit progje kunnen proberen de bass een beetje te minderen.

Is het een hele cd en is het een cd met allemaal losse nummers erop ( zelf samengestelt ) ? Het zou namelijk kunnen zijn dat de cd die je gedownload hebt slecht is.
 
Hallo Tarabas, bedankt voor je reaktie.
Het zijn allemaal losse nrs. die ik op een cd heb gezet.
De een heeft er minder en de ander meer last van.
Ik heb heel even naar je tip gekeken, het programmaatje dus, maar wat moet ik dan veel lezen eer ik weet hoe het werkt en ik vraag me af, moet je dat dan niet tevoren instellen of zo?
 
Als je nog nooit met een audio-editor hebt gewerkt wordt het inderdaad lastiger om er mee te werken. In principe werken ze allemaal met dezelfde termen en dergelijke, maar als je het nog nooit gedaan hebt....

Maar waar heb je ze mee gebrandt dan, want het kan zijn dat de bitrate (kbps) wordt bijgestelt door je programma voor je brandt, of dat ze genormaliseert worden? Dit zul je dus na moeten kijken bij de opties van je brandprogramma!

Wat is de bitrate van een nummer nu, en zijn ze als je ze op de pc afspeelt wel oké? Misschien is de mp3 zo slecht dat de bass wordt vervormt!

Kijk, als ze op de pc goed klinken, en je brandt ze op een cd, en diezelfde cd speel je af op de pc en ze zijn slechter, dan wordt tijdens het brand-proces de muziek verslechtert.
Zijn ze na het branden nog hetzelfde en klinkt de cd alleen slecht op de stereo dan is de enigste optie om de bass eruit te halen toch echt zon programma!
 
Nou, ik heb ze gebrand met de Roxio easy cd + dvd
creator. Ik ben nog maar een beginneling, dus alles wat je daar schrijft, moet ik de volgende keer maar eens uitproberen.
 
Bitrate is de kwaliteit waarin die gecomprimeerd is. Mp3 is op 128 kbps(=bitrate) een redelijke kwaliteit. Maar hoe hoger hoe beter (en hoe groter). Heb je kleine mp3's met een lage bitrate kan de bas ook heel slecht klinken/vervormen.

Normaliseren is dat alle nummers op een maximum aan volume worden gezet zodat ze allemaal even hard klinken. Maar dat kan soms nog wel eens te veel zijn van het goede.
 
Geplaatst door Tarabass

Normaliseren is dat alle nummers op een maximum aan volume worden gezet zodat ze allemaal even hard klinken. Maar dat kan soms nog wel eens te veel zijn van het goede.
Maar het geluid wordt dus gewoon afgekapt. Krijg je dan geen verwrongen geluid?
 
Ligt eraan wat je geluid noemt. Het zijn niet de frequenties die afgekapt worden.
Het volume wordt of lager maar meestal hoger gezet! Zet je dit in een programma te hoog dan kan dat vervormen.

Hier wordt het een en ander wel helder uitgelegt..
 
Ah, duidelijk. Mooi programma trouwens, Audiograbber..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan