er is wat loos met draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurach

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
94
Ik ben in het bezit van een Linksys Wireliess WAG54G.
Ten eerste heb ik de de hoofd-pc aangesloten via een kabel. Dat gaat prima. Nu ben ik bezig een pc elders in het huis draadloos te koppelen. Daar heb ik de wireless pci-adapter-G van Linksys ingebouwd. Ik krijg nu wel een verbinding op gang op de nieuwe pc maar van Internet is nog geen sprake. Ik krijg het maar niet voor elkaar. Wellicht dat jij hier meer over weet te vertellen hoe ik de Internetverbinding tenslotte tot stand breng. (Heb Windows XP geïnst.)
Kan iemand mij het Internet op helpen?

Groet

Maurach
 
Geplaatst door maurach
Ik ben in het bezit van een Linksys Wireliess WAG54G.
Ten eerste heb ik de de hoofd-pc aangesloten via een kabel. Dat gaat prima. Nu ben ik bezig een pc elders in het huis draadloos te koppelen. Daar heb ik de wireless pci-adapter-G van Linksys ingebouwd. Ik krijg nu wel een verbinding op gang op de nieuwe pc maar van Internet is nog geen sprake. Ik krijg het maar niet voor elkaar. Wellicht dat jij hier meer over weet te vertellen hoe ik de Internetverbinding tenslotte tot stand breng. (Heb Windows XP geïnst.)
Kan iemand mij het Internet op helpen?

Groet

Maurach

er zijn wel een aantal dingen waarop je moet letten bij een draadloze verbinding...

zoals de zfstand tussen de stations ens...

Als ze nl ver uitelkaar staan, werkt het vaak niet,

ps. ik heb geen goede ervaringen met wireless internet/netwerken... :(
 
Ik heb al ruim 2 jaar alles draadloos en wel goede ervaringen. Wel met extra antenne's, maar goed. Probeer eerst eens te kijken of je wel een ip adres krijgt van het accespoint. Heb je dus wel het accespoint zo ingesteld dat het ip adressen uitdeelt (dhcp) Heb je een WEP-key ingesteld? Dan die ook op je pc invoeren bij de eigenschappen van je draadloze verbinding.
 
Er zijn idd problemen geweest met Linksys apparatuur.Of deze daar zo bij hoort weet ik niet exact maar kijk anders eens of je een firmware-update kunt doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan