Router configpagina regelmatig 404

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Mijn routerconfigpagina geeft regelmatig een 404.

Als ik naar http://speedtouch.lan/index.htm wacht ik een seconde of 30 maar er komt niets.. De enige oplossing is een routerreset waarmee ik mijn instellingen (iig mn NAPT) weer mee kwijtraak.

Is er iets mis met de router of doe ik iets fout?

Alcatel Speedtouch 530 series.
 
En als je rechtstreeks je router ip intoetst met je 400 aanslagen per minuut? :D 10.0.0.138
 
10.0.0.138 = speedtouch.lan = IP van je provider, ze leveren allemaal hetzelfde resultaat(404) op.

Je router hapert gewoon om die pagina goed te kunnen weergeven. Via telnet heb je daar geen last van, maar het is niet de makkelijkste weg.

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90
10.0.0.138 = speedtouch.lan = IP van je provider, ze leveren allemaal hetzelfde resultaat(404) op.

Je router hapert gewoon om die pagina goed te kunnen weergeven. Via telnet heb je daar geen last van, maar het is niet de makkelijkste weg.

Dennis.

Niet helemaal waar,want 10.0.0.138 is je interne IP nummer van je Speedtouch.
 
Met mijn vorig bericht wilde ik aangeven, dat 'index.htm' v.d. Alcatec speedtouch router niet alleen via speedtouch.lan en 10.0.0.138 te benaderen is, maar ook via het IP van je provider, althans bij mij wel.

Dennis.
 
Als je http://speedtouch.lan/index.htm invoert zit er nog DNS tussen die de naam vertaalt. Door het rechtstreeks invoeren van het ip nummer kun je dus uitsluiten of DNS al dan niet werkt. Dat vroeg ik me namelijk af.

Maar eh, 10.0.0.138 = speedtouch.lan dat klopt maar ip van je provider = 10.0.0.150; het externe ip nummer van het modem. Sorry, de modem.
 
Geplaatst door Sidi
En als je rechtstreeks je router ip intoetst met je 400 aanslagen per minuut? :D 10.0.0.138

300 maar :).

Enne welk IP moet ik nou intikken :8-0:
 
300... da's 200 meer dan ik.... (ongeveer)

Vanaf je eigen netwerk 10.0.0.138; dat is je interne ip van het, eh de modem.
 
Watunrotding... Ik heb wel een hamer voor je:p

Maar eh, na een reset kom je er wel in? Wat verander je dan allemaal, behalve je napt tabel? En hij geeft regelmaig 404. Dus niet altijd?

Lees ik morgen wel, ik ga eerst mijn voeten op gelijke hoogte van mijn neus brengen. zzzz
 
Geplaatst door Sidi
Watunrotding... Ik heb wel een hamer voor je:p

Maar eh, na een reset kom je er wel in? Wat verander je dan allemaal, behalve je napt tabel? En hij geeft regelmaig 404. Dus niet altijd?

Lees ik morgen wel, ik ga eerst mijn voeten op gelijke hoogte van mijn neus brengen. zzzz

Hoe bedoel je wat verander ik dan allemaal? Ik reset hem. Vervolgens herkent 'ie mijn internetinstellingen etc. en password protection nog wel.
Alleen al mijn NA(P)T settings ben ik weer kwijt.


Hmmm, dat zal lekker gaan ruiken zeker :evil:
 
Geplaatst door XP_PC

Hmmm, dat zal lekker gaan ruiken zeker :evil:
Mwoh, er zit nog 1 meter 65 tussen mijn neus en mijn voeten, hoor. Dus dat valt wel mee :)

Maar wat ik me afvraag: als je na een harde reset WEL in je modem kan komen en na een tijdje niet, dan is er dus iets veranderd. Je verandert je napt toestandjes maar dat kan niet echt de reden zijn. Dus wat dan wel? Krijg je vanaf je andere systemen ook deze 404 melding?
 
stinkfoet

Vanaf alle systemen. En of ik de NA(P)T nou aanpas met de routerconfigpagina of de NAT manager maakt niet uit.

Wat wel zo is; als ik met IE de configpagina niet inkom kan de NAT mananger wel verbinding maken maar dan blijft 'ie hangen op het bekende zandlopertje en kan ik niets anders dan annuleren.
 
Wellicht overbodig maar heb je wel de meest recente drivers?
 
Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar jouw probleem gezocht moet worden.
Het zou die update kunnen zijn, natuurlijk maar ik weet niet wanneer die problemen met de modem begonnen zijn. Kun je voor de gein niet een oude versie terugzetten alleen om te zien wat er gebeurt?

Ik heb voor je geGoogled maar ik kan eigenlijk niks vinden. (Maar die hamer ligt hier nog steeds, hoor. Jack Spijkerman zou er jaloers op zijn...)
 
Welke update kan het zijn? Ik heb helemaal niet geüpdate?

Hamer :8-0: , hijs net nieuw
 
Ah ja, die nieuwste drivers en die firmware, bedoel ik.
 
Als ik instellingen via Windows probeer te wijzigen krijg ik het volgende gepresenteerd:

attachment.php


Belletje Alcatel ofzo?
 

Bijlagen

  • error.png
    error.png
    10,2 KB · Weergaven: 61
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan