windows media player

Status
Niet open voor verdere reacties.

g lohuis

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2001
Berichten
46
Hallo,kan iemand mij misschien helpen?, ..ik kan de laatste tijd geen muziek of videobestanden meer afspelen met WMP-9 , krijg telkens de melding:

"WINDOWS MEDIA PLAYER IS NIET CORRECT GEINSTALLEERD EN MOET OPNIEUW WORDEN GEINSTALLEERD"
Dat heb ik dus gedaan maar krijg daarna weer dezelfde melding.

Computer XP
SP2 geinstalleerd ,ongeveer 2 maanden geleden

Wie kan mij helpen?
 
Kijk <a href="http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=198299" target="_blank">hier</a> ook 'ns.

Maar probeer eerst <a href="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/nl/mp10/default.aspx" target="_blank">Windows Mediaplayer 10</a> te installeren. Wil het nog niet, download dan 'custsat.dll', en zet die in de directory die in m'n eerste link staat beschreven.
 
Het is niet gelukt

Tijdens het installeren krijg ik de volgende melding

Deze versie van Windows Media Technologies is incompatibel met deze versie van Windows. Raadpleeg de website van Microsoft voor meer informatie.
 
wmploc.dll gedl. en in de map system 32 geplaatst

Het installeren van WMP-10 begon daarna voorspoedig,maar aan het eind kreeg ik de melding dat de setup niet voltooid kon worden.
Er werd niet aangegeven wat de reden was, alleen dat de setup opnieuw uitgevoerd moest worden.
Dat heb ik dus een aantal keren gedaan ,zonder resultaat.
Wat kan ik nu nog verder doen?
 
Wat staat er NU in je softwarelijst aan Windows Mediaplayer, versie 10 of 9? Probeer via start/configuratiescherm/software te verwijderen wat er aan mediaplayers te verwijderen valt (voor zover dat lukt, want we praten over Microsoft....) en probeer dan nog een keer mediaplayer 10 te installeren.

Mocht er in de softwarelijst geen mediaplayer voorkomen, doe dan het volgende:

Zorg ervoor dat verborgen mappen en bestanden worden weergegeven via start/configuratiescherm/vormgeving en thema's/mapopties/geavanceerde instellingen.

Ga naar: c:\windows\inf en rechtsklik in deze map op het bestand: Sysoc.inf en open het met Kladblok.

Zoek naar de volgende regel:

MultiM=ocgen.dll,OcEntry,multimed.inf,hide,7.

Verwijder nu hide uit de regel, zodat het volgende overblijft: MultiM=ocgen.dll,OcEntry,multimed.inf,,7.

Zorg er wel voor dat de dubbele komma blijft staan.

Sluit het bestand Sysoc.inf af, ga terug naar het Software dialoogvenster van het Configuratiescherm en klik op Windows onderdelen toevoegen of verwijderen.

Nu komt Windows Mediaplayer wel in het lijstje voor, en moet je het kunnen verwijderen.

Mocht dit niet lukken ga dan via systeemherstel terug naar een moment dat WMP 9 nog wel goed werkte. Van daaruit kun je proberen Mediaplayer 10 te installleren, al dan niet vergezeld van de akties zoals in bovenstaande berichten omschreven.
 
Elders op dit forum heeft iemand de proef op de som genomen met het bestandje Sysoc.inf. Bleek niet zo verstandig. Maar niet doen dus!
 
Het pronleem is opgelost

Het verwijderen van WMP via software had ik al gedaan op de manier zoals je had beschreven (via een tip elders op internet)
Ik denk achteraf dat het toevoegen van het bestand "WMPLOC.dll" de oplossing van het probleem was
"omdat het vinkje bij "windows media player"verwijderd was mislukte het installeren.
Ik het het weer aangevinkt en het lukte nu wel.

Bedank voor het helpen,ik heb er in ieder geval weer iets van geleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan