geen audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonmagielse

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2001
Berichten
182
Wie kan mij zeggen hoe het komt dat ik geen geluid meer heb op mij pc. Zomaar ineens deed zich dit voor op het ene moment had ik via mediaplayer muziek en een half uur daarna niet meer. Ik krijg foutcode 0xc00d11ba. ik heb nog twee payers dat zijn magix play r jukebox en AvRack moet daarvan wellicht iets verwijderen.

m.vr.gr. Ton Magielse.
 
Staat alles in de mixer van windows ook nog goed(niets gedempt ofzo)?
 
beste nanette. ik heb dus wel een geel vraagteken in apparaatbeheer bij overige apparaten. wil dit zeggen dat er iets mis is met audio? en wat is daar aan te doen? het is zo vreemd dat het geluid van het ene op het andere moment ophoudt. heeft het zin om mediaplayer eraf te halen en dan nog eens kijken of er geluid komt? Ik zie uit naar je reactie.

ton magielse.
 
Dan moet je wrsch je sounddriver opnieuw installeren;
meer info kun je hieronder vinden; helaas wel in 't engels:

http://msmvps.com/chrisl/articles/10725.aspx

Je kunt de originele (onboard!) geluidsdriver vinden op de cd van je moederbord of, als je een "merk-pc" als HP, PackardBell, Medion etc. hebt, op de site van je pc-fabrikant.
 
hallo nanette.
na twee dagen ploeteren is het mij nog steeds niet gelukt om het geluid aan de praat te krijgen. Op jouw link heb ik alles uitgeprobeerd, ik heb naar drivers gezocht wat me overigens nergens lukte, niets lukt me tot nu toe, er is gewoon niets volgens allerlei mededelingen op het scherm dat er geen drivers voor sound voor geluid zijn geinstalleerd, terwijl het altijd gewerkt heeft. Misschien heb jij nog een allerlaatste tip, anders moet ik herstart met mijn herstel cd.

m.vr gr. ton magielse.
 
ik heb naar drivers gezocht wat me overigens nergens lukte

Drivers kunnen corrupt/beschadigd raken en dan moet je ze opnieuw installeren.

Ze moeten toch te vinden zijn, maar dan is er wel meer info nodig om je te helpen zoeken:
Heb je nog wel geluid bij andere toepassingen dan WMP?
Wat staat er PRECIES bij dat gele vraagteken in apparaatbeheer?
Welke Windowsversie heb je?
Heb je een voorgeïnstalleerde (=merk)pc, zo ja dan graag merk, type en zo mogelijk serienummer.
Zo nee, dan heb je de gegevens van je moederbord en/of evt van je losse geluidskaart nodig. Die kun je achterhalen mbv bv Everest
 
Hallo nanette.

Al de gegevens die jij op gaf over pc, geluidsskaart, type pc, serie nr: enz. daar heb ik naar gezocht op zowel Toshiba (laptop) als op microsoft gaven geen enkel resultaat v.w.b. drivers.Ik wil je mijn gegevens van mijn pc doorgeven.
pc: toshiba laptop
type: A60.
Serie nr: 64099295q.
Besturingssystem: windows xp home + sp2.
Moederbord: cpu type, naam:toshiba satellite A60
Geluidskaart: ATI Sb200 AC97.
In Everest wordt de geluidskaart wel weergegeven maar is volgens apparaatbeher niet geinstalleerd.
Ik hoop dat jij wat met bovenstaade gegevens kan.

m.vr.\gr. tonmagielse.
 
Misschien heel simpel, maar heb je al systeemherstel geprobeerd, naar een datum voodat het geluid ermee stopte??
 
hallo nanette.
in de eerste plaats dank voor je snelle reacties voor mijn probleem, ook nu weer met te de downloaden driver voor geluid. Toch nog een paar opmerkingen. ik heb systeemherstel uitgevoerd van ruim voor de datum dat ik geen geluid meer had maar dat leverde niets op. de geluidsdriver die op je link staat is die werkelijk voor die A serie geschikt , want op een uitdraai van "belarc advisor" staat als modeltype A60 PSA60E-00S01RDU, en die nummering zie ik bij de modellen staan van jouw link. Dus vandaar deze vraag.

m.vr.gr. tonmagielse.
 
hallo nanette.

heel erg bedankt voor je laatstse reactie, mijn voorgaande vraag is niet meer van toepassing, ik heb gedownload en geinstalleerd en het werkt weer, wat ben ik blij, want een pc zonder geluid is ook maar niets.
ik heb die pagina maar bij de favorieten gezet.

m.vr. gr. ton magielse.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan