Fout opgetreden in VxD-dynamic .......

Status
Niet open voor verdere reacties.

kcaj

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Berichten
10
Bij het opstarten van windows 95 krijg ik een blauwscherm (schijnt zo te horen bij windows?????) met de tekst "Er is een ongeldige VxD-dynamic link call opgetreden van NWREDIR(04) + 000000D0 naar apparaat 0487, service 6".
Wat kan dit betekenen en wat kan ik eraan doen? Kan dit iets te maken hebben met een modem die ik nog moet installeren of niet correct geïnstalleerd is. Of is het iets dat te maken heeft met een netwerk waarmee de computer verbinding probeert te maken, maar deze uiteraard niet kan vinden, daar ik niet op een netwerk aangesloten zit.
 
Kijk inderdaad even in apparaatbeheer of er foutief geïnstalleerde of onherkende apparaten in staan.
Meestal veroorzaakt een verkeerd geïnstalleerd apparaat het probleem.
 
Er staat inderdaad bij overige apparaten een modem die niet geïnstalleerd is( U.S. Robotics x2 Winmodem TI. Na hardware detectie wordt er geen modem herkend. Na installatie van de Windows 95 CD wel de modem geïnstalleerd, deze komt netjes onder het kopje "modem" te staan in apparatenbeheer, maar blijft ook staan bij "overige" met een uitroepteken ervoor. Kan het zijn dat ik dan de verkeerde modem geïnstalleerd heb of verkeerde drivers. In de tijd dat ik nog W98SE draaide (beviel niet, te veel blauwe schermen) stonden er twee modems, nl. ook 3Com Windows Modem TI. Mogelijk deze ook installeren? Waar kan ik drivers hiervoor vinden?
 
Zo te horen zijn inderdaad de verkeerde drivers geïnstalleerd.
Je weet niet welke hardware er in de pc zit?
Dan is het moeilijk om er achter te komen en de juiste drivers te installeren.
Probeer Everest eens, ik denk dat dit programma ook wel onder Win 95 draait.
Met dit programma kan je precies zien wat voor hardware er in je pc zit en met die informatie je drivers downloaden.

Met de overstap van Win 98 naar Win 95 denk ik dat je dat beter niet had kunnen doen.
Windows 98 is wel beter hoor.

Everest home (gratis) http://www.lavalys.com/products.php?lang=en
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan