handleiding DVD gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Berichten
37.163
Ik weet 't, ik weet 't, op het grote w-w-w zijn er talloze sites met tientallen handleidingen over het maken van een DVDtje.
Echter, voor een volslagen newbee zoals ik ben op dit terrein (ik heb pas sinds gisteren een DVD brander in mijn systeem) is het een groot en donker oerwoud.
Teneinde mij toch een klein beetje thuis te maken in deze wereld ben ik momenteel een willekeurig filmpje aan het downloaden vanaf het w-w-w. Dit wil ik dan op een DVD gaan zetten. Wie kan mij helpen aan een goede handleiding voor het uitvoeren van dit gedoe.
De download bestaat o.a. uit :
meerdere video_ts.vob files
meerdere video_ts.bup files
meerdere VTS_0*.vob files
meerdere VTS_0*.ifo files en
1 default.pls file

Als je binnen sommige topics op de Helpmij rondsnuffelt, dan "LIJKT" het alsof je in Nero6 de boel zo naar een DVD sleept en klaar is Kees, maar als je op het w-w-w rondkijkt, dan lees je pagina's lange beschrijvingen over dezelfde files waarbij dan (voor mij meest onbekende) software voorbij komt wandelen die je zou moeten downloaden.

Wie helpt mij een stukje op weg zodat ik geen spindle DVD's verder ben voordat ik mijn eerste filmpje op DVD heb gezet.... ?
 
Laatst bewerkt:
Nou, in het geval van de film die je nu aan het downloaden bent kun je gewoon deze bestanden in Nero of een soortgelijk programma naar een "DVD Video" compilatie slepen in de map "VIDEO_TS". Daarna brand je deze compilatie en zou de film gewoon in een keer moeten werken op jouw dvdspeler.

Maar zou je eens een link kunnen geven naar die lange beshrijvingen zodat ik kan zien waar ze het daar over hebben?
 
In het 2e tekstblokje van deze link bijv. wordt al gesproken over .vob files.

Bij het doorlezen van de rest van die pagina raakte ik zodanig gedemotiveerd dat ik mijn vraag zoals die hierboven staat, heb gemaakt.
 
Pasja,

Je hebt al dvd video bestanden ( vob's ) dus op zich heb je al wat je nodig hebt.

Je start Nero6 , ga naar Foto en Video, zorg dat je rechts boven in dvd hebt aangeklikt.
Dan krijg je een scherm waar je 4 windows ziet.
Ik neem dan altijd het tweede van links, klik op Video-ts ( is rood van kleur) klik daar op zodat het opent.
Rechts zoek je je bestanden op ( de vob's ) en je selecteert ze, sleep ze naar de pas geopende Video-TS map en klik daarna op ( boven in het scherm) " brandt de huidige compilatie. Je kunt in de volgende schermen wat aanpassen zoals de dvd een naam geven, snelheid aanpassen etc.
En laat Nero dan zijn /haar werk doen.

Als je er niet uitkomt hoor ik het wel maar dan meld je je wel neem ik aan.

Als je geen vob files hebt. is het een andere zaak.
 
Oke, bedankt, da's helder, maar waarom zitten er in die download dan ook :
meerdere video_ts.bup files
meerdere VTS_0*.ifo files en
1 default.pls file
wat moet ik DAAR dan mee ?
 
Poehee, dat weet ik niet. Die zullen wel nodig zijn en zullen wel bepaalde info bevatten om het geheel aanelkaar te smeden. Maar hoe het technisch in elkaar steekt, dat weet ik niet.

Die neem je dan wel mee, die brandt je ook gewoon.
 
Volgens mij is een *.pls file een playlist file.

Maar verder?
 
Bedankt tot zover, ik laat wel horen of / als het gelukt is. Momenteel is "al" 425 MB van de 4.35 GB binnen :D :D :D dus het zal nog wel heel even duren ;)
 
Hier enkele links om je dag goed te besteden!!!!
De 3de zal je het beste aanspreken

http://www.computerfeeling.nl/pages/dvdmakendeel2_ondertiteling .asp
http://www.computerfeeling.nl/pages/dvdmakendeel3.asp
http://www.extradvd.nl/html/nero.htm
http://users.pandora.be/gratissoftwarepagina/html/dvd___video.html
http://www.duken.nl/content/view/99/53/http://www.duken.nl/content/view/99/53/

En de makkelijkste manier om een DVD te branden, zie hier onder.

Hoe een dvd branden? neem een lucifer, wil je het beter? neem een aansteker, wil je het nog beter doen? neem een gasbrander, wil je uitblinken? neem een vlammenwerper.

En om geen spindel weg te gooien Probeer alles eerst uit op een DVD-RW

Groeten Bandit
 
Ik heb die 3e even bekeken en idd. het ziet er goed en simpel ;) uit.

Omdat ik jarenlang met veel plezier Nero5 heb gebruikt, heb ik toevallig gisterenavond maar een officiele licentie bij Nero besteld voor versie 6. Ze beloofden op de site binnen 24 uur na betaling een serial te sturen (email) maar die serial had ik al na 1,5 minuut van ze ! (uiteraard nadat ik middels creditcard had betaald) Ach, soms is het gewoon "leuk" om een paar tientjes uit te geven voor gewoon hele legale software waarvan je dan mag verwachten dat het 101% foutloos gaat werken.

Voor de beeldvorming: bij mijn brandertje kocht ik (op advies van de verkoper !) brandsoftware van Pinnacle. Ik heb in de paar uurtjes dat ik daarmee experimenteerde 4x een cdlade gehad die niet meer open wilde en 3x een vastgelopen Pinnacle brandprogje. Gauw maar verwijderd van het systeem.
Toen ik daarna met Nero6 aan de gang ging, verliep alles vlekkeloos :D

Als iemand deze software voor 7,50 Euro wil overnemen, dan roep maar even...... :D
 
Laatst bewerkt:
Als je Nero 6 hebt is het verstandig om Updates op te halen i.v.m Xp onderandere Nero 6 Reloaded en Wma plugin en er is Een Taal pakket NL
 
Ik heb pakket 1 en 2 opgehaald
(Pakket 3 en 4 -> Mediaspeler en InCd vond ik minder interessant)
 
Geplaatst door BANDIT123
Als je Nero 6 hebt is het verstandig om Updates op te halen i.v.m Xp onderandere Nero 6 Reloaded en Wma plugin en er is Een Taal pakket NL

Om even hierop door te praten.

Als ik Nero 6 in het Nederlands heb, en ik haal een update in het Engels , krijg ik dan voortaan Nero6 in het Engels op het scherm?
 
Geplaatst door slofje


Om even hierop door te praten.

Als ik Nero 6 in het Nederlands heb, en ik haal een update in het Engels , krijg ik dan voortaan Nero6 in het Engels op het scherm?

Daar kan ik je geen antwoord op geven ,werk gewoon met de Eng versie
 
Als ik het mij goed herinner (uit de 5 tijd) dan waren de updates altijd "onderhuids" en niet menu gevoelig, m.a.w. je had geen nieuwe languagefile nodig. Daarnaast meen ik mij te herinneren (maar nieuwe updates van 5 zijn er al weer een poosje niet meer) was een language update alleen nodig als Nero qua 5 versie een vrij grote "sprong" maakte. De language file was dan ook als secundaire download altijd beschikbaar bij zo'n update.
 
bij nero 6 moet je wel bij elke update een language file downloaden. (als je m tenminste in het nederlands wil natuurlijk)
 
Heb eerst de updtaes ( Engels) gedownload en geinstalleerd en daarna de language packs voor de betreffende modules

Mooi in het Nederlands
 
Schitterend !!!! :mad: :mad: :mad:

Wordt de afgelopen nacht een film van 4.3 GB gedownload.............

Dankzij de in dit topic geplaatste tips kon ik met Nero gaan branden.
Alles lukt, tot en met het het toevoegen van bestanden toe en dan.................

krijg ik een waarschuwing van Nero (zie bijlage) Ik snap er geen tierelier van. Waarom is mijn DVD niet de beloofde 4.7 GB zoals op het doosje staat maar is het kreng maar 4.4 o.i.d. (of geldt dat voor alle DVD schijfjes ???? Dat ze net iets minder hebben dan de beloofde 4.7 :mad: )

Wat nog het meest frustreert : de overschrijding is slechts 0,07 % :mad:
Ben ik nu gek ?
 

Bijlagen

  • probleempje.jpg
    probleempje.jpg
    67,7 KB · Weergaven: 49
Wat ik nog vergat te vermelden:

Nero heeft geprobeerd het "project" iets te verkleinen maar dat ging niet. Daarbij komt het advies om een DVD 9 type te gebruiken ??????

Daarbij nog het Nero advies om het project "handmatig" iets te verkleinen :mad: 0,07 % :mad: waar HEBBEN we het over!!!

Hoe verklein ik in vredesnaam HANDMATIG dit "project" met 0,07 %
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan