Mp3 hoe,wat,waar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
:confused:
Ok.......toegegeven misschien kom ik van een andere planeet,maar mijn 12-jarige zoon wilt graag een Mp3 speler ..maar....ik heb geen flauw benul van wat ik voor hem nu moet kopen,op wat moet men letten en waar haal je die songs,wat kost het (liever gratis!) ...enne is dat legaal of wat ? Zijn er speciale systeemvereisten ?
Dus eigenlijk hoop ik hier een bondig antwoord te vinden wat Mp3 allemaal eigenlijk is.
Zelf stel ik mij ook de vraag of de muziekkwaliteit net zo goed is als van een CD die je afspeelt , en hem misschien beter een draagbare CD speler geef ?
Dank op voorhand
Eric
 
hoi ik weet niet of dit gezegd mag worden hier maar je hebt kazaa of ares bv om muziek te downloaden

en wat voor mp3 speler kijk eens rond hier
kun je vergelijken prijs vergelijken.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

suc6 gr mike

EDIT: Raymond je was me voor haha:D
 
Wel beide bedankt,daar kan ik ff mee voort,is het dan toch zo dat je kwaliteitsverschillen hebt vanwaar je de song haalt,we hebben zopas eentje aangeklikt van ene EMINEM en dat klonk zo slecht alsof het van een vinylplaat uit de Seventies kwam !
Mp3 is dus niet steeds een perfect geluid...toch
 
MP3 is een prima kwaliteit maar er worden veel fakes aangeboden om het downloaden ervan te ontmoedigen.
Zaak dus om een goed en schoon netwerk te gebruiken....
 
hoi nee niet altijd je kun het meestal wel aan de grote van de mp3 zien als je bv mp3 van 2mb hebt en 1 van de zelfde naam 3mb kun je beter die van 3mb downloaden die heeft meestal betere kwaliteit.

suc6 gr mike:thumb:
 
Een echte liefhebber van muziek en dan doel ik niet op diegenen die hossend op de deunen van de eerste de beste carnavalsplaat of DJ hype tekeer gaan, kunnen vast redelijk uit de voeten met MP3. De kwaliteit is niet van het grootste belang.
Ik mag mijzelf tot de hele echte liefhebbers scharen en vind het tot op de dag van vandaag nog steeds helemaal niets dat MP3.
Zelfs op de hoogst mogelijke rates hoor ik verschil en op een zeer storende manier.
Maar gaat het om al meefluitend met de nieuwste van Tiesto over straat te kunnen zwalken met een apparaat wat de volledige top 40 in duizendvoud bevat en het je allemaal worst is hoe het klinkt, omdat iedereen zegt dat het goed genoeg klinkt, moet je het zeker niet laten.
Het is me al vaker opgevallen hoe slecht mensen luisteren.
Maar zoals eerder gemeld, ik vind het bagger en koop nog steeds trouw CD's en jawel LP's.

Succes met je keuze,
Fonz :thumb:
 
Dus daar was ik al bang voor,ikzelf speel m'n muziek met een degelijke Pioneer installatie (wel uit de jaren 80 !) maar mijn zoontje is ervan overtuigd dat de kwaliteit ook zo met de Mp3 is,op school hebben ze't allemaal,maar zoals je zegt t'zal maar gaan op wat lawaai te horen ,helaas ,denk ik !
Mmm....ik kom er niet goed uit
:(
 
Dan spreek ik A.J tegen...
Ik brand al mijn MP3's op CD en alleen de zeer kritieke luisteraar zal wat horen en zelfs daar twijfel ik aan. Als het echt zo slecht is vraag ik me af waarom heel de wereld dan download en de muziekindustrie klaagt als een gek.Zelfs de betaalde sites bieden muziek aan in MP3 kwaliteit....
Maar ja, ik zou zeggen download eens een mp3tje en kijk zelf.
 
"Op school hebben ze het allemaal".
Dat komt omdat het een hype is.
Z'n vriendjes hebben het, dus hij wil het ook, dat begrijp ik heel goed, ik heb ook kinderen.
Maar wat ik niet begrijp is dat die kinderen EN hun ouders er van overtuigd zijn dat het precies zo klinkt als CD of LP.
Nu weet ik ook dat wanneer je de hoofdtelefoon van een MP3 speler maar lang genoeg op je hoofd hebt en hard genoeg laat spelen je het na enige tijd ECHT niet meer hoort.
Alles klinkt dan even slecht en daarom praten ze ook allemaal zo hard tegen elkaar omdat ze stokdoof zijn.
Eigelijk is het het allertrieste dat de hele media loopt te verkondigen hoe goed het klinkt, maar thuis hebben ze wel een mooie Quad hi-fi toren staan van de centjes die de rest van de goegemeente uitgeeft aan die MP3 rommel.
Ga voor de CD speler!

Ik heb het hier ook over de kritieke luisteraar, maar die is in deze "eenheidsworstwereld een minderheid" aan het worden. Terwijl kritisch/goed luisteren toch de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn.
Diegene die zegt: maar MP3 is een stuk goedkoper. Is nu net diegene waar het om draait. Je krijgt waar je voor betaald, inferieure kwaliteit.
Als het allemaal zo goed zou zijn, konden ze al die peperdure studio's met Neumann microfoons wel opdoeken, want dan komt een batterij pubers met een MP3 recordertje het wel even overnemen. Ha ha ha

Fonz :thumb:

Wij uit de '60 iger jaren weten echt wel hoe iets moet klinken ha ha ha
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door A.J.

Ga voor de CD speler!

Ik heb het hier ook over de kritieke luisteraar, maar die is in deze "eenheidsworstwereld een minderheid" aan het worden. Terwijl kritisch/goed luisteren toch de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn.
Diegene die zegt: maar MP3 is een stuk goedkoper. Is nu net diegene waar het om draait. Je krijgt waar je voor betaald, inferieure kwaliteit.
Als het allemaal zo goed zou zijn, konden ze al die peperdure studio's met Neumann microfoons wel opdoeken, want dan komt een batterij pubers met een MP3 recordertje het wel even overnemen. Ha ha ha

Wij uit de '60 iger jaren weten echt wel hoe iets moet klinken ha ha ha

Hier een muzikant die het beter weet!

AJ, Ik was het met je eens, maar hoe kun je nu zeggen "Ga voor de cd"? CD is net zo slecht als de beste mp3, en is allebij slecht! Ben zelf een voorstander van lp (ja die worden nog steeds gemaakt en ja ook met nieuwe muziek en ja je kunt ze nog door heel nederland kopen) omdat dat veel beter klinkt. Analoog is altijd beter als digitaal en het zal ook nog wel even duren voordat digitaal analoog inhaalt.

Voorbeeld:als ik hier een stukje (in mijn homestudio :D) op de (analoge) synthesizer speel en neem dat op en brand dat op cd dan is de volume eruit. Niet gek, want het moet eerst omgezet worden naar digitaal en dat kost simpelweg frequenties! Opgenomen op cassete (roelen ook) geen verschil, weer analoog he..
Speel ik een nummer van plaat en daarnaast hetzelfde nummer van cd is iedereen het met me eens dat plaat veel beter klinkt. Waarom denk je dat dj's met platen draaien, omdat ze graag met tientallen kilo's aan vinyl willen zeulen? Waarom zijn de platenspelers nog te koop en waarom kosten ze 900 euro p.s.? KWALITEIT

Ik heb het hier ook over de kritieke luisteraar, maar die is in deze "eenheidsworstwereld een minderheid" aan het worden. Terwijl kritisch/goed luisteren toch de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn.
Diegene die zegt: maar MP3 is een stuk goedkoper. Is nu net diegene waar het om draait. Je krijgt waar je voor betaald, inferieure kwaliteit.
Als het allemaal zo goed zou zijn, konden ze al die peperdure studio's met Neumann microfoons wel opdoeken, want dan komt een batterij pubers met een MP3 recordertje het wel even overnemen. Ha ha ha

Hier ben ik het helemaal mee eens, zelfs als hardcore-dj/producer:D
Het is niet of je het mooi vind tegenwoordig, maar meer wat vind de buurman van mij als ik dit mooi vind etc.

Kortom: LP is het beste qua geluid, daarna cd (kan nog net) en dan komen de wave-files en ergens onder die berg vind je misschien nog wel een platgedrukt mp3-tje
 
Degene die de thread begon staat voor de keuze tussen MP3 en CD.
Dan is er mijn inziens maar een(1)keuze en dat is CD.
Wanneer je mijn betoog goed leest, lees je dat ook ik nog steeds platen draai.
Als ik echt mag kiezen weet ik het ook wel.
Dat is een concert in het Concertgebouw Amsterdam.
We zullen het hier dan maar niet over muzieksmaak verschillen hebben.
Tip : Misschien moet je voor je Home studiomaar eens een DAT recorder kopen.

Fonz :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door A.J.
Degene die de thread begon staat voor de keuze tussen MP3 en CD.
Dan is er mijn inziens maar een(1)keuze en dat is CD.
Als ik echt mag kiezen weet ik het ook wel.
Dat is een concert in het Concertgebouw Amsterdam.

Haha, helemaal mee eens.

Maar wat ik er mee wilde zeggen is dat als je erg op de kwaliteit gestelt bent je dus het beste voor een (goede) walkman kunt gaan met goede tapes. Maarja, das uit he ;)
 
Tarabass,
dat valt me van je tegen.
Ga dan voor de portable DAT recorder.

Kijk een CD-speler staat of valt bij z'n DA converters, die worden echt ieder jaar beter(heb net de nieuwste Marantz, viel echt uit m'n stoel van de verbeterde kwaliteit), ook in walkmans.
Dus ik zou als ik de happy hippie was(ik ben er ook een, echt)
een mooi CD spelertje kopen en hem af en toe lenen voor tijdens de boodschappen ha ha ha.

Fonz :thumb:
 
Wel het wordt er niet makkelijker op naarmate meer reacties komen.
Feit is,Mp3 is idd. een must is z'n school,maar hij hoort graag ook een GOED geluid (heeft ie van mij ..Hm Hm)
Dus ga ik m'n zoon meenemen ergens waar hij beide eens kan horen en dan laat beslissen wat ie best vindt,wilt ie persé een Mp3 vindt ik ééntje van de Blokker al goed genoeg ipv. 200 € te geven aan een Sony od.
Ik ben zelf toch ook es benieuwd wat verschil er is tssn. beide.
Er was nog iets nieuw vlgs. m'n zoon,een i-Pod ,maar da's me wat te duur op't eerste zicht na wat Google'n

Ach waar is de tijd dat wij gewoon in't park onder een boompje met akoust. guitar zelf onze eigen muziek maakten......
:confused: :confused: :confused:

Thanks all:thumb:
Happyhippie
 
Geplaatst door A.J.
Tarabass,
dat valt me van je tegen.
Ga dan voor de portable DAT recorder.

Haha, niet aan gedacht ;)


Maar idd, het zelf testen is het beste. Hoop dat je tot een goeie koop komt...

Ennuh niet te vaak lenen dan he :)
 
Wij hippies haha:p

Maar of je zoon het ook zo leuk vind...

Pa, heb je nu alweer mn cd-speler geleend:evil:
 
Laat ons even weten waar de keuze op is gevallen?
Ben benieuwd, ook waarom.

Succes,
Fonz :thumb:
 
Ik zelf gebruik als download progamma Limewire, werkt perfect!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan