Hub!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kromme

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2003
Berichten
347
Sinds vandaag heb ik 2 Pc's staan draaiend met XP! Ik heb een hub van sweex! Volgens mij heb ik alles aangesloten hoe het moet maar 1 pc komt op het net! De ander maakt geen verbinding! Ik heb vanalles al geprobeerd oa netwerk delen enz! Heef iemand misschien een idee?
Thxs
 
Je zult bij de ander moeten aangeven dat je internet wilt via een lan netwerk.
Maar voordat je moeilijk allerlij dingen uitzoek, wat voor modem heb je?? hoe zit je precies op het net?

Heb je een kabelmodem?
Heb je daarachter die hub staan?
Mischen mag ik als advies ook geven dat je op zoek gaat naar een router, deze is tegen woordig niet meer zo duur en als je er 1 aanschaft let dan op dat hij ook voor kabelmodem geschikt is als je die hebt.
 
ik heb inderdaad een kabel modem! Misschien is het het beste als ik een router koop! Bedankt!
 
De kans is heel groot, dat je met die hub helaas maar 1 pc kunt doorlussen, omdat de hub namelijk geen verschil en onderscheid kan maken in de aangesloten pc's, een router kan dit wel, en zal daardoor makkelijk een 2e pc toegang verlenen naar dezelfde uitgangs poort, nogmaals een router hoeft niet duur te zijn, let alleen op bij aanschaf dat hij ook geschikt is voor kabel modem.
 
Een hub kan prima voor een netwerk zorgen, maar een hub is geen router die internet delen mogelijk maakt.

Dit kan nu maar op 1 manier: in de eerste pc 2 verschillende merken netwerkkaarten.
Op de ene sluit je de kabelmodem aan, en op de 2e de hub.
De 2e pc ook naar de hub.
Op de 1e pc moet nu geschikte software draaien die internet delen mogelijk makt.
Bijvoorbeeld WinRoute
Maar een Router is wel zo makkelijk.
Daar kunnen direct 4 pc's in, en je kabel modem.
Dan heeft elke pc onafhankelijk van elkaar internet verbinding.
Prima nerwerk, printerdeling enz.
De hub kan dan in de verkoop.

Aanrader: Edimax BR6104 met usb printer-server.
Ongeveer € 45,-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan