dvd bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

basparket

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2002
Berichten
24
Ik heb oude films door een professioneel op een dvd laten zetten, deze staan in video_ts od schijf.
Hoe kan ik deze films nu het beste bewerken, bemn wel een beginner met video. gebruik XP en heb een apparte harde schijf.
Benm in bezit van Studio 9.
Wie o wie helpt mij.
 
De video bestanden staan in video TS en je audio bestanden in audio TS.
Het probleem is dat Studio 9 de bestanden die in die mappen staan niet kan lezen.
Ze zullen dus eerst weer moeten worden omgezet naar bijvoorbeeld mpeg.
Als ik jou was, zou ik die professional nog even bellen en vragen of hij misschien de mpeg nog toevallig in een tijdelijk bestand heeft liggen. Dan kun je meteen aan de slag, want dat herkent 9 wel.

Fonz :thumb:
 
Nou meneer Parket,

ben even verder wezen kijken.
Op http://www.imtoo.com/ kun je allerlei leuke tooltjes downloaden, waarmee je die bestanden in de twee mappen om kunt zetten naar bestanden die Studio 9 kan bewerken.

Succes ermee,
Fonz :thumb:
 
ik heb al eens eerder een encoder gehad, maar ik denk dat ik dan deel vcoor deel moet rippen. Deze encoder van jou is ook gaaf, alleen werkt het maar 5 min gratis en blijft engels talig, toch bedankt.
 
Het geeft je een beetje het idee hoe het een en ander werkt.
Het slimste is, zoals ik al eerder schreef, om die professional even te bellen.
Wie weet heeft 'ie nog wat in een temp map zitten.

Succes,
Fonz
:thumb:
 
dank voor je antwooerd, maar ik vraag me af of iemand een dvd bewerkingsprogramma heeft.
De prof heeft niets meer zegt hij.
 
Je hebt een DVD bewerkingsprogramma, nml Studio 9.
Wat jij nodig hebt, is een programma wat die files omzet naar bruikbare files voor Studio 9.
Wanneer je even gaat Googlen(is dat een werkwoord?), en je gaat zoeken naar omzetten van VOB naar MPEG, kom je een heel eind.
VOB zijn die files in je video ts map, als ik me niet vergis.

Succes,
Fonz :thumb:
 
klopt

na wat oefenen heb ik met dvdx mijn dvd geript en staan nu keurig in een map met mpeg files. Nu kan ik ze mooi bewerken met studio 9 en branden op een vcd.
Nogmaals hartelijk dank want iets hulp had ik toch wel nodig
 
Perfecto.
Ben blij voor je.
Daar is deze site dus voor.

Succes,
Fonz :thumb:
 
probeer eens TMPGnc DVD Autor 1.6

dit programma kan avi omzetten in mpeg dus dvd

branden met nero alles in de geopende video TS map plaatsen

succes hennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan