router achter router plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

shaki

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2005
Berichten
2
ik wil graag een sitecom WL-014 router plaatsen achter een SPeedTouch 580 modem/router . Echter dit lukt me voor geen meter. ik krijg geen verbinding met de sitecom router. Ik plaats hem als een uitgang in mijn ST-router en als een WAN verbinding in mijn sitecom-router. Mijn ST-router ziet hem en geeft hem een IP-adres, alleen kan ik deze verder niet benaderen. Hoe kan ik nu een PC koppelen aan de Sitecom-router, zodat deze via de ST-router verbinding kan maken met het internet.
Ik ben aardig aan het googelen, maar heb nog geen duidelijk beeld hoe eea moet. Wie kan me helpen?
 
Je zult de speedtouch als een dhcp server moeten configureren, dat is in theorie al standaard maar toch.
Daarna zul je de sitecom als client moeten instellen, je sluit je pc eraan en gaat het menu in om aan te geven dat de sitecom automatisch een ip adres moet verkrijgen van de speedtouch.

Maar mag ik vragen waarom je dat wilt, ik zie het nu er nog niet van in, als je meerdere pc's wilt aansluiten op de router dan kun je beter een switch gebruiken, heeft de sitecom geen switch functie??
 
Tja,waarom wil je dit doen ?

De Speedtouch is een ethernetmodem met routerfunctie en als ik me niet vergis heeft deze een ingebouwde switch met 4 toegangsmogelijkheden en kun je tevens draadloos werken:

http://www.speedtouch.com/prod580.htm
 
De speedtouch heeft inderdaad een ingebouwde router/switch, hier achter zou je dus een tweede switch kunnen hangen waaraan je dan de pc's kunt hangen.
Geen probleem.
 
Probleem is opgelost. Ik heb de router inderdaad als dhcp server met dynamic ip-adress gekoppeld achter mijn andere router. het werkt. waarom 2 routers? Ik had er nog 1 staan, dus waarom niet gebruiken.
Bedankt voor jullie input.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan