DVD vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freaky Legend

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2002
Berichten
1.407
Ik heb enkele dagen geleden heel trots eindelijk een DVD-brander gekocht (AOpen), en deze werkt ook zoals ik dat wel verwacht voor de prijs :D

Maar aangezien ik een leek ben op dit gebied heb ik ook meteen een aantal vraagjes.

Laatst een film gedownload en gebrand, maar nu komt het eerste probleem:
Op de ene dvd-speler (aangesloten op gewone tv) speelt ie alles behalve vloeiend, en is de kwaliteit iets lager.
Op de andere dvd-speler (aangesloten op breedbeeld tv) speelt ie vloeiend en is de kwaliteit perfect.
Waar ligt dit aan?? :confused:

Bij die ene film die ik had gedownload (bestaande uit ifo, vob files) was geen ondertiteling. Ik heb vernomen dat de ondertiteling een srt-bestand is.
Hoe voeg ik deze toe en hoe kan ik er zeker van zijn dat deze synchroon loopt met de film??
(ik heb al de naam Subtitle Workshop gehoord maar weet niet of dit iets is?

En ten slotte vroeg ik me af hoe ik meerdere films (bijv. 3 films van 1 GB) op 1 DVD kan zetten en hier een menu bij kan maken??

Alvast bedankt!:thumb:

Mvg,
Jordy
 
Antwoord op het afspelen:

Probeer eens een ander merk DVD en als dit niet helpt een ander brandprogramma. Welk programma gebruik je nu?
 
@ Pamelala & Shampie

Bedankt voor de antwoorden op meerdere films :thumb:


Geplaatst door monaco
Antwoord op het afspelen:

Probeer eens een ander merk DVD en als dit niet helpt een ander brandprogramma. Welk programma gebruik je nu?

Nu gebruik ik CloneDVD.

Maar ik had vanmorgen nog iets uitgeprobeerd om te kijken of dat mij verder zou helpen:

Een gekopieerde film (van een vriend gekregen) afgespeeld op de DVD-speler (waarmee m'n eigen gebrande DVD's niet vloeiend lopen), en deze speelde zich echt perfect af.
Vervolgens deze film gekopieerd, en deze kopie speelt weer stotterend/haperend :confused:

Ik heb echt geen enkel idee waar dit aan kan liggen??
 
En dat schijfje van die vriend is hetzelfde merk schijfje als jij daarna gebruikte?

Fonz
 
"Een gekopieerde film (van een vriend gekregen) afgespeeld op de DVD-speler (waarmee m'n eigen gebrande DVD's niet vloeiend lopen), en deze speelde zich echt perfect af.
Vervolgens deze film gekopieerd, en deze kopie speelt weer stotterend/haperend

Ik heb echt geen enkel idee waar dit aan kan liggen??"

-------------------

Probeer eens te branden op een lagere snelheid en ga niet zitten downloaden/spellen/parren enz. tijdens het branden
 
en dat schijfje van die vriend, is dat van hetzelfde merk wat jij daarna gebruikte om te kopieeren?

Fonz
 
Geplaatst door A.J.
En dat schijfje van die vriend is hetzelfde merk schijfje als jij daarna gebruikte?

Fonz

Schijfje van die vriend is een DVD-R van Q-disc
Schijfje die ik gebruik is een DVD+R (schijnt de standaard te zijn) en deze is van Dynabyte (gratis erbij gekregen;) )

Ik heb al heel veel originele dvd's en die allemaal goed afspelen op m'n dvd-speler en het zou wel heel erg toevallig zijn als deze dan allemaal DVD-R zijn en dit de oorzaak is. En aangezien mijn gebrande dvd wel al op 3 andere dvd-spelers goed afspeelt vind ik dit een beetje vaag :confused:


@Bestwell:
Enige programma wat open stond was die van de dvd-brander.
 
Je moest eens weten.
Op mijn laptop kan ik alleen schijven spelen van merk X, Y en Z.
Op mijn PC alleen A,B,Y en Z en op m'n standalone kan ik het hele alfabet afspelen.
Zo nauw luistert het helaas nu eenmaal wel af en toe.

Fonz :thumb:
 
Geplaatst door A.J.
Je moest eens weten.
Op mijn laptop kan ik alleen schijven spelen van merk X, Y en Z.
Op mijn PC alleen A,B,Y en Z en op m'n standalone kan ik het hele alfabet afspelen.
Zo nauw luistert het helaas nu eenmaal wel af en toe.

Fonz :thumb:

Ik heb nog 's een andere gekopieerde dvd (ook geleend van die vriend) geprobeerd en deze is ook een DVD+R van het merk TraxData; deze DVD+R werkt dan weer wel.

Wat ik dan niet kan begrijpen:
Het zijn 2 DVD's van hetzelfde type (DVD+R), alleen zijn ze van een verschillend merk.
Waarom kan het ene merk dan wel worden afgespeeld en de andere weer niet?

Zoals je wel zal kunnen begrijpen is het behoorlijk frustrerend omdat het veel geld kan kosten totdat je weet welk merk wel afspeelbaar is op de dvd-speler.
 
Klopt.
Da's ook erg vervelend.
Vaak wordt er wel bij de betreffende DVD speler/brander in de gebruiksaanwijzing aangegeven welk merk schijfjes worden aangeraden.
Ik heb gemerkt dat die informatie er niet voor niets staat.

Fonz :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan