Xvid + AC3 omzetten naar Xvid met MP3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basta

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2002
Berichten
224
Allen,

Ik heb een AVI-bestand waarvan ik weet dat het video-format Xvid is en het audio format AC3 (Dolby).

Weet iemand hoe ik dit bestand kan converteren naar Xvid met MP3 audio, oftewel alleen de audio om kan zetten?

Alvast bedankt!

Groeten,
 
Hee Humpe,

Dank voor je links.

Het betreft alleen geen codec probleem. Om dit bestand af te kunnen draaien op mijn tv (via een Pinnacle Showcenter) moet het bestand uit Xvid/Dvix bestaan, in combinatie met MP3 audio.
AC3 kan ie niet aan.

Dus ik wil de audio graag omzetten....

Misschien het gehele bestand eerst omzetten naar DVD en vervolgens weer converteren naar Divx met MP3?

Groeten,
 
Het is gelukt!

Met VirtualDub + een decompressor voor AC3!

Humpe, nog bedankt voor de link Videohelp; daar stond ergens de oplossing verborgen!

Groeten,
 
Veel succes er mee en tot ziens.
 
vreemd, ik heb 2 ShowCenters, de oude 1000g en de nieuwe 200 maar ik kan zeker wel films met AC3 afspelen, maar dan wel via de digitale uitgang (coaxiaal of optisch). Heb je dat al geprobeerd?
 
Hoi Swihon,

Ik heb inderdaad gelezen op de Pinnacle site dat ie AC3 gewoon afspeelt, maar ik kan de digitale uitgang niet gebruiken -> ik heb geen digitale apparatuur er aan hangen.
Dus vandaar dat ik de analoge uitgangen gebruik en daar zit dan geen signaal op...

Groeten,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan