DVD verdelen in scènes van 3 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veke

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2004
Berichten
137
Hoi allemaal,

Ik film met mijn nieuwe videocamera, een Sony DCR-DVD91E. Geen problemen om het DVD-schijfje op harde schijf te plaatsen en te kopiëren zowel als DVD als omzetten naar avi.
Mijn vraag is: met welk prog kan ik een opname van 30 minuten opdelen in scènes van 3 minuten? Kan dat in het avi-formaat? En tot hoever kan ik gaan om nog een behoorlijke kwaliteit te hebben?
Ik heb wel een videobewerkingsprogramma Magix Video Deluxe 2005, maar dat ben ik nog maar net aan het bestuderen en ik kan de oplossing (nog?) niet vinden.
Wie kan mij helpen?:confused:
 
Dvd van 30 minuten verdelen in 10 clips

Hoi,

Kan niemand mij helpen? Ik zit dus met een zelfgemaakte DVD van 30 minuten en wens er zo'n 10 clips van 3 minuten van te maken. Weet iemand hoe?
 
Wat jij wilt kan volgens mij met Studio 9, maar heel erg zeker ben ik niet, omdat ik zelf die optie altijd uitzet.

Ik knip overigens mijn mpeg met tmgencoder en maak dan met dvd author een dvd.

Kan je van je dvd ook mpeg maken? Dan is het niet zo moeilijk.
 
DVD van 30 min opdelen in clips van 3 min

Hoi Stigter,

Mmm, ik ben nog niet zo goed thuis in videobewerking.
Mij gaat het alleen maar om een vlug en goed progje te vinden waarmee ik een DVD-video kan opdelen in clips van eender welke lengte.
Misschien moet de DVD eerst in MPEG (1-2-3-4?) geconverteerd worden en kan de video dan worden gesplitst in lengtes naar keuze?
Kan jij me duidelijk uitleggen met welk progje dat kan en liefst ook hoe?
 
Nou, om het even 1-2-3 uit te leggen, daar ben ik niet zo heel goed in, maar heb je de site van Tazman al eens bekeken?
wintips

Daar staat een sectie over dvd, svcd etc..
daar staat wellicht uitleg hierover
 
Hoi Stigter,

Bedankt! Ik ga het eens uitproberen hé.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan