Ene comp. wel draadloos internet, andere niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

borrelnood2002

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2005
Berichten
2
Op de ene computer wel draadloos internet, op de andere niet meer.

Ik had op 2 computers perfect draadloos internet, tot op een dag er eentje mee stopte. Ik heb echt alles geprobeert maar die ene wil 't gewoon niet doen.
Ik heb wireless adsl modem/router Sweex en 2 usb adapter sticks (ook Sweex) om te ontvangen. Heb verder Adsl van zonnet. En windows XP prof. op beide computers.

Mijn eerste pogingen om de modem uit te zetten en de computer opnieuw te starten, werkte niet. De een bleef 't gewoon trouw doen, de andere weigerde pertinent. Ik heb geprobeerd (bij de niet werkende dan, ander doe ik nix aan, die doet 't nm.) de drivers up te daten, van de stick, en werkte niet. Ik heb daarna de hele computer geformat (dadcht dat misschien software probleem was), en ben vers begonnen. Helemaal nix geinstalleerd
behalve windows en de software van de sticks. Doet 't nog steeds niet.

Het gekke is dat de computer de stick wel herkent, en heeft ook verbinding die meestal "excellent" (4 vande 5 streepjes) is, maar geeft dit op een of andere manier niet door. Ook als ik de sticks verwissel tussen de computers, blijft dezelfde computer het niet doen, en de ander vrolijk wel. Dus daar ligt 't ook niet aan. Heb ook in verschillende usb poorten geprobeerd, geen effect. En alle usb poorten doen 't wel (getest met muis & camera).

Als laatste optie heb ik de modem/router gereset naar de fabrieks instellingen, en alles opnieuw ingevoerd. Nog steeds geen effect.

Ik heb ook nog de modem/router naast de weigerende computer geplaatst, (normaal staat ie beneden, en de computer boven)
door de kabel die binnenkomt te verlengen naar boven en daar pas te delen, zodat de modem naast de computer staat. Weer geen effect, de ene piept er vrolijk op los, de ander weigert als een ezel.

Ik heb al het mogenlijke gedaan, (wat ik ervan weet) maar kan geen logische verklaring geven, waarom die ene computer 't niet doet.

Hopelijk kunnen jullie helpen,

Mvg,
W. van der Weijden
 
we gaan er van uit dat de firewal van XP uitstaat.
Een andere firewal die er eventueel opstaat staat ook uit.
Krijg je wel automatisch een ip-adres.
Heb je al eens naar de computers gepingd.
 
Nee, ik draai geen software matige firewalls, en die van xp staan ook uit (als ik de xp firewall bij de wel werkende computer aanzet, doet ie 't ook gewoon).

En ik zie niet in dat de ene computer met de andere te maken heeft. Ze weten toch niet van elkaar bestaan. En dat hoort toch ook niet uit te maken? Maar als je zegt hoe ik de andere computer moet pingen wil ik dat wel doen.

O ja, er staat op allebei ook geen SP2, is dat handig?

Mvg,
Wouter
 
Heb je al gekeken in de configuratie van het modem/router, onder de status van LAN. Dan moet je aan de onderkant alle 2 je comps zien

Number of ethernet devices connected to the DHCP server: 2

In het LAN-configuratie scherm staat helemaal aan de onderkant , net boven de submit button
User-mode : single User of multi-User

Ik had nl het zelfde probleem en heb het zo opgelost !!
hoop dat het jou ook helpt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan