mp3s tot een vloeiend album maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

againbye

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2005
Berichten
10
kan iemand mij uitleggen hoe ik losse mp3s van een album aan elkaar kan plakken zodat ik er een vloeiend geheel van kan maken. Je hebt dit probleem vaak met in elkaar overlopende nummers. die laten dan een lelijke abrupte overgang horen.

wie kan mij verder helpen

bedankt!

Paul
 
Je zult dan eerst ervoor moeten zorgen dat alle nummers even hard of zacht zijn.
M.a.w. dat de niveau verschillen niet te groot zijn.
Daarna kan je ze met een programmaatje zo aan elkaar plakken dat ze naadloos doorgaan. Vergt wel enige oefening en handigheid, maar het is te doen.
Ik doe het met een programma dat heet Wavelab 4, maar met Cool Edit Pro gaat het goed. Dat zijn alleen geen gratis programma's, maar wanneer je ven een leuke zoekterm verzint en die op Google intypt, vliegen de gratis progjes je om de oren.

Succes,
Fonz :thumb:
 
mp3 vloeiend aan elkaar plakken

Ik moet ze dus een voor een aan elkaar plakken?
Dat is me teveel van het goede. Ik merk trouwens dat mediaplayers het er verschillend afbrengen. Bijv windows mediaplayer is beter dan mv2 maar het feit blijft dat er soms een halve seconde of een seconde wegvalt.

Ik wil niet plakken ik wil een programma wat ze snel aan elkaar zet en niet knip en plak werk. Ik zal eens gaan zoeken, maar ik nodig anderen hierbij toch uit nog eens te reageren!

bedankt voor je reactie,

ben je naam vergeten, was niet ingelogd!
 
Voor normalisatie van MP3, kan ik je MP3Gain aanraden, simpel en efficiënt.

Maar ik versta de vraag eigenlijk niet goed.
Je hebt dit probleem vaak met in elkaar overlopende nummers.
Je hebt de nummers van een album waarvan de nummers reeds in elkaar overvloeien, of wat?

--> in dat geval zou ik tussen de nummers gewoon 0 seconden instellen als je ze geript hebt.

Als dit niet zo is, dan zal je ze in elkaar moeten draaien met Nero Sound Trax. Da's denk ik het simpelste, je kan ze laten crossfaden en ze gaan "naadloos" in elkaar over. Nero Sound Trax is inbegrepen in de "6 reloaded" reeks van Nero. (www.nero.com)
 
ik zou eigenlijk een programma moeten hebben als album maker 2.1 maar die doet het juist niet, kapotte software. Het probleem is ook nog eens dat sommige nummers in elkaar moeten overlopen en sommige niet. Wat redelijk vaak voor komt,. zie bijvoorbeeld marrillion genesis dat soort bands.

ik blijf zoeken


bedankt,

Paul
 
Ben ik dat nu of is dat software om fotoalbums te maken? Kan je, indien ik het fout heb, de juiste link even zeggen?
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp steeds minder van je vraag.
Maar goed, misschien dat iemand anders je snapt.
Wanneer je ineens met bands als Genesis en Marillion op de proppen komt. Wat wil je dan precies met die muziek doen?

Fonz
 
Tja, ik denk dat ik ook tot die categorie behoor.
@againbye: Zou je het erg vinden de vraag even te laten vallen en misschien gewoon even uit te leggen wat je nu precies van plan bent?
Als we dat snappen, dan kunnen we je software aanraden. Oké? ;)
En de software waar jij over spreekt, die vind ik niet. :confused:

Even recapituleren, please...
 
Sorry dat ik zo onduidelijk ben.

Wat ik bedoel is dat bij albums van marillion en genesis nummers vaak in elkaar lopen en andere weer niet. Als je dus standaar een pauze zou inlassen van 0.1 seconde dan betekent dat dat wanneer bij een normale cd een lange pauze is bij de bewerkte cd maar een pauze is van 0.1, sec
dan lopen ze dus allemaal" in elkaar over" wat natuurlijk niet een goede weergave is van de oorspronkelijke opname. je zou dus per nummer pauzes in moeten lassen. of er zou een dusdanig intelligent programma moeten zijn dat nummers in elkaar laat overlopen waar dat hoort en pauzes inlast waar dat nodig is, maar misschien wil ik iets dat niet bestaat.

maar bedankt voor je reactie,

ik wacht nog op het ultieme antwoord

Voorbeeld van een probleem cd is pink floyd, final cut (voor diegenen die het willen uitproberen. staat op nieuwsgroepen
maar misschien is deze wel aan elkaar "geplakt"
 
Je wil dus een cd kopieren, of een deel van een cd, maar als je ze ript en dan weer achter elkaar zet, dan stelt je brandprogramma een standaardpauze in, wat niet altijd overeenstemt met het origineel.
Begrijp ik je nu goed?
 
by the way album maker is echter software voor mp3

ik zal je de juiste naam geven mp3 album maker
make it one als je dit intypt bij google dan zie je wat ik bedoel

Paul

ik reageer nu op je laatste bericht

het probleem is niet met geripte muziek maar met gedownloade muziek. Terwijl de audio cd geen pauze laat horen bij nummers die in elkaar over lhoren te lopen, doet de
de verzameling mp3 dit wel, ook al heb je ze de zelfde naam gegeven, met nummering etc. dan is er nog verlies aan kwaliteit vanwege die 0.5 seconde die de speler nodig heeft om van nummer 4 naar 5 te gaan.
 
Als je ze nu invoegt in nero, en je zet ze, vanzelfsprekend, in de goede volgorde.
En bvb. track 2 moet naadloos overgaan in track 3,
dan ga je op track 3 staan, rechtsklik je, neem je eigenschappen en dan bij pauze 0 seconden.
Als hij dan niet netjes overgaat in de andere, dan is er bij het ripproces, gedaan door de gebruiker waarvan je het bestand hebt, een klein deeltje van het liedje verloren gegaan, waardoor je een "klik" krijgt in de overgang. Als dat zo is, dan wordt het knip en plakwerk.
 
bedankt James,

Maar het blijft het een heel gedoe, zeker als je de muziek die je gedownload hebt nog niet kende, zoals nu (ik heb veel muziek van philip glass gedownload)

hartelijke groeten,

Paul
 
Tja, als je wil dat die dingen mooi aansluiten, dan moet je er iets voor over hebben. Succes ermee, alvast!

Groeten, james
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan