omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sh704028

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2005
Berichten
14
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik de muziek die op een cd staat kan omzetten via mijn pc zodat ik deze op mijn mp3 speler kan zetten en afspelen

gr. ruud
 
Hoi,

Freerip kun je er ook voor gebruiken.. gaat ook nog snel...

Groetjes, Dj Viper
 
ik gebruik ook audiograbber
maar is betalend

hier een gratis en schijnt ook niet slecht te zijn
klik
 
Geplaatst door ibiza
ik gebruik ook audiograbber
maar is betalend
Was tegen betaling. Vanaf versie 1.83 is het freeware. Zie de site van Audiograbber. ;)
 
blijkbaar wel goed om te weten:thumb:
 
audiograbber

Audiograbber doet het volgens mij alleen maar van .wav naar .mp3...

of zit ik nou fout te denken..?
 
@James007: Klopt. De encoder bepaalt de kwaliteit van je mp3tje. Het programma de instellingen van die encoder. Cdex is ook een zeer goede cd-ripper. Heb 'm even geprobeerd en volgens mij is het de persoonlijke voorkeur die bepaalt met welk programma je wilt werken.

@Bregje: Audiograbber kan idd alleen bestanden omzetten van wav naar mp3. Maar topicstarter bedoelde met de vraag hoe je een gewone audio cd kon rippen. En dat kan (met beide programma's) weer naar mp3 en wma.
Omzetten van het ene naar het andere formaat ben ik niet zo bekend mee. (Doe ik nooit)
 
okee dus wat ik moet doen is gewoon een cd in de speler doen en dan doet hij het wel??

Gaat de cd dan niet stuk want hij is van mn vader..:)
 
Nee, je cd gaat niet stuk. Het rippen van een cd is een softwarematig proces en heeft niks te maken met de cd als zodanig.
Je installeert een mp3 ripper, bijvoorbeeld Audiograbber of Cdex en geeft de opdracht de nummers om te zetten in het door jou gewenste formaat: mp3 of wma. Het programma genereert de mp3 bestanden die dan ergens op jouw harde schijf staan. Dit zijn dan bestanden die je op een mp3 cd kunt branden of kunt kopiëren naar een mp3 speler of mailen of wat dan ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan