hoe een AVI -bestand branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sachak

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2004
Berichten
103
Hoe brand ik een avi bestand. Ik heb het met alcohol20% geprobeerd, gebeurt er niks. Met nero zegt ie onverwacht bestand en copytodvd zegt dat ik divxtodvd moet downloaden maar als ik ja aanklik krijg ik dat divxtotdvd niet available is :rolleyes:

Kan iemand mij helpen :confused:
 
probeer eens TMPGnc DVD Autor 1.6

dit maakt een dvd bestand (mpeg)


of brand gewoon een data dvd of cd


succes hennie
 
Hallo,

ik ga mijn vraag dan maar ook hier stellen. Zoals sachak stelde hoe je een filmpje avi of mpeg brandt op een cd'tje. De films die ik heb zijn rond de 700 mb dus groot genoeg voor een cd'tje.

Want het is zo namelijk dat ik sinds kort van mijn zwager een philips dvd speler heb gekregen die divx cd'tjes kan afspelen. Namelijk de DVP630/00.

Dus hoe moet ik avi of mpeg filmpjes branden op cd's(geen dvd brander anders zou ik ze op dvd kunnen zetten) en als het nog kan met ondertiteling erbij.

Alvast bedankt.
 
als je nero brandprogramma hebt

dan selecteer je eerst het programma nero burning rom

dan moet je kiezen voor optie cd want je brand een cd schijfje

daarna kies je voor data cd

daarna voor toevoegen en dan kan je de map kiezen waar jij jouw film hebt opgeslagen de rest spreekt voor zich

succes hennie
 
Waarom niet meteen voor Nero - SVCD kiezen?
Dan heb je meteen de beste kwaliteit op cd.
Ondertiteling Fat_Tony? Dat wordt een heel gedoe.
Onder sommige uitvoerformaten kun je geen ondertitels zetten dus dan moet je de film weer converteren naar een ander formaat.

Hier is een link van Tazman met uitleg over diverse formaten en subtitles.
 
Dan moet je wel een originele versie van nero hebben, het zit niet op de id versie.
 
hij heeft een philips dvp 630


die heb ik ook

geloof mij, ik kijk regelmatig divx films
 
met ondertiteling hennie.

Want ik zit die site van tazman te lezen(wat een gedoe allemaal), kan het niet wat makkelijker.

Op mijn pc gebruik ik bsplayer om films te kijken met ondertiteling. Geef de .srt bestand hetzelfde naam als de film(wel alletwee in een map) en klaar is kees.
 
download het programma subsync

daar kan je je film en je ondertitel synchroon krijgen

maar een aantal dezelfde ondertitels downloaden

en via je BS player kijken welke synchroon loopt is
ook een goede optie


let op bij het branden kan je deze srt gewoon mee branden

maar bij het afspelen moet je via je afstand bediening van je dvd speler wel eerst je ondertitel selecteren

als je film speelt lukt dat niet meer

ik hoop dat het je lukt
 
Geplaatst door hennie 2

maar bij het afspelen moet je via je afstand bediening van je dvd speler wel eerst je ondertitel selecteren

als je film speelt lukt dat niet meer


Wat bedoel je daarmee precies?

Meteen op die ondertitel knoppie drukken of...?

Moet die .srt bestand ook dezelfde bestandsnaam hebben als de film?
 
ik heb bij deze dvd speler gelijk de nieuwste firmware gedownload op de site van philips
dit kan niet mis

deze data even op cd branden en je speler leest de nieuwste firmware

daarna zie je de bestanden die je gebrand hebt als windows mappen op je tv

de ondertitel is in een pictogram net als een spraak balon in een stripboek

ga op deze balon staan en selecteer met je afstandbediening subtitle

je ziet op tv subtitle geselecteerd
dan kies je voor de film en je ondertitel loopt mee
 
Yo hennie,

ik heb dat firmware gedownload en het is gelukt nu is mijn speler geupgrade naar ver1109.

Ik laat je weten of het gelukt is om een film met ondertiteling af te spelen.

Trusten iedereen.
 
Geplaatst door hennie 2
als je nero brandprogramma hebt

dan selecteer je eerst het programma nero burning rom

dan moet je kiezen voor optie cd want je brand een cd schijfje

daarna kies je voor data cd

daarna voor toevoegen en dan kan je de map kiezen waar jij jouw film hebt opgeslagen de rest spreekt voor zich

succes hennie

een data-schijf kan je toch niet op je dvd-speler bekijken :confused:

Als ik de film vanaf mn HD af wil spelen op mn pc heb ik wel geluid maar geen beeld (fout bij zoeken naar codec :8-0: ). Heeft dit met het soort bestand te maken of zit er een fout in de download ?
 
Geplaatst door sachak


een data-schijf kan je toch niet op je dvd-speler bekijken :confused:


Er zijn toch ook dvd-spelers die mp3-cd's ondersteunen.
En volgens mij is toch echt de enige manier om een mp3 ook als een mp3 file op een cd te krijgen, het te branden als een dataschijf.
 
Maar Sachak heeft het hier wel over een avi en dat doe je gewoon met VSO DivX to DvD.
Je zult moeten zoeken in Google Sachak. Ik heb geen link.

Wijnands:
Mp3 op een dvd branden is ook zo simpel niet op een dvd. Dat lukt alleen op een cd als data.
Het is me nu een paar keer gelukt mp3 op een dvd te krijgen maar ze worden uiteindelijk niet als een mp3 gebrand.
Het ziet er uit als een dvd. Je hebt ook een menu.
Echt geen mp3'tjes te zien.
 
Geplaatst door sachak


Als ik de film vanaf mn HD af wil spelen op mn pc heb ik wel geluid maar geen beeld (fout bij zoeken naar codec :8-0: ). Heeft dit met het soort bestand te maken of zit er een fout in de download ?

Ik denk dat je de goede codec moet hebben als je hem wilt bekijken op je pc. Kun je vertellen om wat voor een bestand het gaat(extentie dus).


P.S het is trouwens gelukt hennie. Kan alle films afspelen met ondertiteling erbij. Echt een mooi ding die dvp630 van philips.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan