openen van psp

Status
Niet open voor verdere reacties.

martien54

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
Berichten
201
Hallo,

Van een vriendin kreeg ik een cd met fotos gemaakt met coreldraw,daar ik deze niet kon openen werd me op dit forum aangeraden om het te doen met psp ,nu heb ik dit programma maar bij het openen blijft het programma steken ,kan iemand mij vertellen hoe het toch zou lukken om deze fotos te openen ?

Alvast bedankt
 
Kun je wel andere afbeeldingen in PSP openen?
En wat is de extensie van de foto's op de cd-rom?

Guus.
 
Ja ,ik kan anders alle fotos openen die op mijn pc staan .

Ik geef nog even mee waar het programma blijft steken.
 

Bijlagen

  • kaartjes.gif
    kaartjes.gif
    2,9 KB · Weergaven: 31
Een cdr-bestand zou in PSP gewoon moeten openen.
Kijk in PSP eens onder File/Bestand > Preferences/Voorkeuren > File Format Associations/Bestandsassociaties of CorelDraw Drawing (*.cdr) is aangevinkt.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Guus,

Bedankt voor uw snelle reactie,inderdaad cdr was niet aangevinkt maar helaas hoe ik ook probeer het resultaat blijft hetzelfde zelfs na het heropstarten van de pc, kan het dat dit bestand te groot is (55.003 kb) om te openen op deze pc.Ik geef hien nog even de eigenschappen mee van de" afbeelding.
 

Bijlagen

  • naamloos.gif
    naamloos.gif
    7,1 KB · Weergaven: 23
help!!!!!!!!!!

Wat heb ik nu gedaan alle fotos hebben nu het teken van psp 8 en dat was voor ik hier begonnen ben van alles te proberen gewoon paint ,hoe kan ik dit terug krijgen als voorheen anders zullen mijn kinderen niet tevreden zijn van mijn gepruts!!!:(
 
Geen paniek.:)
Klik met je rechter muisknop op zo'n bestand terwijl je Shift ingedrukt houdt.
Kies dan voor Openen met... en selecteer in de lijst programma's die verschijnt Paint.
Zorg dat onder in het venster de optie "Dit bestandstype altijd met dit programma openen" is aangevinkt en de bestanden worden voortaan weer door Paint geopend.
Over je vorige vraag (bestandsgrootte) ben ik nog even aan het nadenken.

Guus.
 
Geplaatst door martien54
kan het dat dit bestand te groot is (55.003 kb) om te openen op deze pc.
Op mijn 6 jaar oude machientje met PSP 7 kan ik een afbeelding van 75 MB probleemloos openen - dat duurt een seconde of 10.
Ik denk dus niet dat het aan de bestandsgrootte ligt.
Helaas heb ik ook geen idee waar het probleem dan wél zit.:(

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Guus,

Niets aan te doen ,ik vraag mijn vriendin als ze dit niet op een andere manier kan opslaan als ze dit kan met haar programma.

Maar ik kom er niet uit voor de afbeeldingen om te zetten naar paint of gebruik ik een verkeerde toets ? De toets waar shift lock opstaat probeer ik maar er staat alleen openen met ,dan die eronder met pijl omhoog geprobeerd en daar krijg ik dan openen met ,maar wat ik ook doe na ok te klikken opent psp altijd vanzelf en blijft alles hetzelfde. Ik heb win98SE.

Alvast nog es bedankt
 
Je moet met je rechter muisknop op zo'n bestand met een PSP-icoontje klikken terwijl je Shift (niet Shift Lock) ingedrukt houdt.
Dan in de programmalijst Paint kiezen en zorgen dat er onderin het venster een vinkje staat - zie bijlage.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Na wat zoeken op het net en daar vond ik deze tekst:


Start Windows Verkenner
Kies Extra | Mapopties | tabblad Bestandstypen.

Blader naar het juiste bestandstype en kies het gewenste programma...

Kies OK. Klaar!

maar ik begrijp er niets van ,bij mij blijkt dit juist te zijn.
 

Bijlagen

  • naamloos.gif
    naamloos.gif
    8,8 KB · Weergaven: 46
Geplaatst door martien54
Na wat zoeken op het net en daar vond ik deze tekst:


Start Windows Verkenner
Kies Extra | Mapopties | tabblad Bestandstypen.

Blader naar het juiste bestandstype en kies het gewenste programma...

Kies OK. Klaar!

maar ik begrijp er niets van ,bij mij blijkt dit juist te zijn.
Zo kan het ook, maar ik vind persoonlijk die andere methode simpeler.
Uit je antwoord is me nog niet helemaal duidelijk of het via Mapopties nu wel of niet gelukt is.

Guus.
 
sorry,

Ik was bezig met typen en had uw vorig antwoord nog niet gezien, maar welke toets is dan schift ?het staat er in ieder geval niet op of heb ik deze niet op dit toetsenbord?
 
Ja ,hier staat er daar alleen een pijl op die omhoog wijst en ik heb dat nu nog eens geprobeerd en het wil maar niet lukken ,altijd na het klikken op ok gaat die psp 8 weer open en is er verder niets gewijzigd ,in bijlage wat ik heb gedaan.

p.s. Ik zal nu wellicht niet meer antwoorden,mijn dochter moet op de pc voor school ,het vervolg zal voor morgen zijn
 
sorry bijlage was te groot
 

Bijlagen

  • openen met02.jpg
    openen met02.jpg
    24,4 KB · Weergaven: 38
Dan kun je dit nog proberen:
Ga in PSP via Bestand > Voorkeuren weer naar de Bestandsassociaties en kies daar voor Alles verwijderen - zie bovenste afbeelding bijlage.
Het is mogelijk dat je nu bij grafische bestanden het icoontje van Paint weer ziet; dan is alles weer in orde.
Zie je echter een icoontje zoals op de onderste afbeelding in de bijlage, dan is het bestand nog niet aan Paint gekoppeld.
Dubbelklik op zo'n bestand.
Nu verschijnt de lijst met programma's weer.
Selecteer Paint, geef aan dat je dit soort bestanden altijd met dit programma wilt openen en klik op OK.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Guus,

Hier ben ik weer ,met het laatste antwoord staat bijna alles in orde,alleen de psp bestanden weet ik niet met wat openen(misschien zullen de kinderen kunnen vertellen met wat voor programma ze dit openen).Sorry voor al de last ,ik heb wel wat verkeerd gedaan dat is duidelijk.

BEDANKT:thumb:

p.s. ik heb eens de site bekeken :HEEL MOOI
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan