van .CDA naar .MP3 (=van een cd naar een mp3speler)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bregje

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Berichten
14
Ik wil wat nummers van de cd van The Who overzetten naar mijn mp3 speler, maar dat lukt niet, omdat mijn mp3speler alleen maar (logischerwijs) .mp3 bestanden leest. Op de CD staan .CDA bestanden, en deze blijven zo staan, ook als ik ze overzet. Dan staan ze er wel op maar leest hij ze niet.:(

Wie weet het antwoord?:)

Ik heb audiograbber geprobeerd, maar die doet alleen maar van .wav naar .mp3, en van het progamma cdex_151 snap ik nix.....


wie helpt???

Groetjes,
Bregje
 
Hallo,

ik gebruik daar zelf CD Burner XP Pro voor (dat zelf trouwens weer gebruik maakt van Audiograbber 3). Het is gratis en bevalt mij prima.

Groeten en succes, Beowulf:thumb:
 
OVER CDex
---------------------------------------------------------
Momentje....
Je stopt je cd in je drive...
CDex detecteerd de liedjes en zet ze in een lijst.
Bij "artist" geef je The Who in.
Bij "Album" de naam van hun album

Als je bijvoorbeeld liedje 4,7,8,10 moet hebben.
Dan klik je op track 4 en duw je op F2,
vul de naam van het liedje in.
Zo-ook voor 7, 8 en 10.
Dan duw je op het oranje tandwiel. Er opent een venster...
Je klikt op het onderdeel "Filenames", daar zie je
ergens "recorded tracks" staan, daarnaast een witte balk met C: en nog wat in en daarna een klein knopje met 3 puntjes, klik daarop en ga naar de map waar jij je bestanden kwijt wil...
Duw op OK.

Nu klik je (in het voorbeeld dat ik geef) op track 4, de lijn wordt blauw (geselecteerd)
Hou nu de control of ctrl toets van je toetsenbord ingedrukt, klik op de anderen (7, 8 en 10)
Druk vervolgens op de knop met de pijl van de cd naar de map. (ik denk 2de knop) Even wachten en klaar.
Je vindt je gloednieuwe mp3-bestanden in je opgegeven map.

CDA-bestanden zijn bestanden in het formaat van een audio cd, daarom CDAudio. De computervariant daarop is WAV, wat even groot is. MP3 is meestal 13% van de grootte van hetzelfde liedje in WAV. Je begrijpt dat gewoon kopiëren dan geen optie is.;)

Groeten, James
 
Laatst bewerkt:
okee heel erg bedankt! Ik zet hem op "probleem opgelost.. " ! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan