Foto's verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sparkle

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2001
Berichten
126
Hallo allemaal,

Ik heb een heleboel foto's gemaakt die geplaatst moeten worden op een homepage. Dit zijn bijna 800 foto's. Nu heb ik ze gemaakt op een te hoge resolutie met als gevolg dat ze gemiddeld 325kb perstuk zijn. Nu wil ik ze verkleinen naar ongeveer 80 tot 100kb perstuk. Alleen ik heb er een zwaar hoofd in om ze alle 800 stuk voor stuk te gaan verkleinen.

Is hier ook een programma voor te verkrijgen dat ik alle foto's selecteer en dat deze dan in de gewenste grote en formaat worden gezet?

Groetjes,

Ron
 
Al eens gehoord van irfanview.
Dit schijn een supper programma te zijn dat veel kan.
Misschien zou je dat gratis programma eens kunnen onderzoeken.
 
Idd, en dan kiezen voor de optie "hernoemen", daar kan je ze enhernoemen in een keer (hoeft niet) en kan je ze in een keer allemaal verkleinen!
 
Je kan op de site van microsoft ook de powertoy imageresizer downloaden
je selecteert dan een foto of hele map waarna je ze kan resizen...
 
vertel dan ook even hoe het opgelost is dan heeft iemand anders er ook wat aan.;)
 
Ik heb het programma Resizer geprobeerd maar deze werkte niet. Krijg een foutmelding: Kan toepassing niet juist initialiseren. Nouwjah, dat hoort in een andere rubriek thuis. Daarna heb ik gezocht op: http://www.virtualzone.biz. en daar heb ik Jpeg-reziser gedownloaded en geinstalleerd. En deze werkt prima. Heel overzichtelijk. Niet te veel onduidelijke woorden. Gewoon een simpel en toch zeer doeltreffend programma. Oftewel TOPPIE!!!

Grtz,

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan