DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkB

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2000
Berichten
174
Ik heb een Lite-on -/+R/RW Dual 16x W
Ik koop DVD+RW 1x-4x compatible.
Ik krijg als ik wil branden de melding dat er niet op de schijf geschreven kan worden of dat de schijf vol is

Wat kan daar de oorzaak van zijn?
 
Het kan zijn dat de DVD schrijver het merk/type schijfje niet herkent.

Een DVD schrijver bevat zogenaamde firmware (soort intern stukje software).

Je kunt het net als drivers, up-daten met nieuwe versies.

Voor de liteon kun je de nieuwe firmware vinden op:
http://www.liteonamericas.com/us/download.htm

Daar staat sinds 4 februari een nieuwe firmware welke nieuwere type schijfjes gaat ondersteunen.

Let op dat je voor het juiste type de firmware installeert, en goed de instructies opvolgt. Dit omdat het verkeerd uitvoeren ervan kan lijden tot een onbruikbaar apparaat.

Succes.
 
Het vervelende is dat je op geen enkele site van Lite-on iets leest over welk type ze dan wel graag in hun brander willen.

Moet het dan TDK of iets dergelijks zijn? Sony is toch geen naam die onbekend klink, ja toch?;)
 
Huh? Ik vat het even niet?

Het type kan je meestal achterhalen door de sticker op de brander. Dit komt vast overeen met een type zoals op de website staat.
Behalve via een sticker, is het vaak ook via de eigenschappen van het apparaat terug te vinden.

Met Windows XP Configuratiescherm ga je naar Systeem
. Dan het tabblad "hardware" , dan de knop "apparaatbeheer". Dan het + tekentje indrukken bij DVD-/CD-Rom stations .
Als het goed is staat daar ook je lite-on brander tussen. . Meestal al met type aangegeven in die regel. Anders kan je er ook nog op dubbelklikken, en dan het tabblad details. Daar vind je meestal ook nog de huidige firmware versie terug.
 
Geplaatst door Raceman

Met Windows XP Configuratiescherm ga je naar Systeem
. Dan het tabblad "hardware" , dan de knop "apparaatbeheer". Dan het + tekentje indrukken bij DVD-/CD-Rom stations .
Als het goed is staat daar ook je lite-on brander tussen. . Meestal al met type aangegeven in die regel. Anders kan je er ook nog op dubbelklikken, en dan het tabblad details. Daar vind je meestal ook nog de huidige firmware versie terug.

Aan deze info heb ik idd ook veel, dank je.:thumb:

Maar wat ik bedoelde is, Welk soort/merk DVD's moet je dan voor een Lite-on aanschaffen zonder problemen te krijgen
 
Ah ik vat het. Beetje slordig van Lite-on, ik kan ook nergens changelogs van de firmware vinden, welke media er ondersteund wordt.
Wat je kan doen is een CD speciaalzaak benaderen, zoals www.opus.nl . Die hebben meestal vanuit de response van hun klanten wel een overzicht welke media er voor aan te schaffen zijn.
 
Het geld voor een hoop sites, pagina's met veel woorden maar weinig info. Jammer.

Ik ga met jouw info aan de slag. Harstikke bedankt Raceman:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan