foto's bekijken...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hankk

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
Berichten
166
Ik heb een aantal foto's (JPG) die op een CD wil branden, ik doe dat met Nero expres.

Ik kan ze na het branden gewoon op mijn PC bekijken vanaf de CD.

Maar kan ze van geen enkel ander apparaat bvb een dvd speler of vieuwer
bekijken.....?

Soms komt er een melding "bad disk" mijn apparatuur is nog maar 4 maanden oud en zou dus alle formaten moeten kunnen weergeven.

Wat doe ik fout?:eek:
 
Onthoud ook heel goed dat de leeftijd van je aparatuur niets verteld over de formaten die hij zou kunnen afspelen, dit zou daadwerkelijk op de doos moeten staan of in de handleiding.
Als dat er niet bij vermeld staat, vermoed ik toch dat het niet mogelijk is.
 
Mijn Pc zou een DVD brander moeten hebben, zou ik dan foto's vanuit een map op de PC kunnen branden en ze op een willekeurige DVD speler kunnen weergeven?
Kan een goede DVD brander/speler de meeste formaten aan? ook JPG, BMP, etc?

Dus een gewone CD brander welke bmp, en JPG, mpeg avi kan branden kan normaal gesproken niet door een DVD speler weergegeven worden?

Of alleen met veel kunst grepen?
:(
 
Hoi hoi,

De meeste DVD spelers kunnen jpeg (foto's)/mpeg (video's) wel aan, ookal zijn deze op een CD in CD-ROM (ISO) -->data cd gebrand.

Lukt het nu toevallig niet met jouw DVD speler, dan brand je toch een video-cd en voeg je al je JPG foto's daar aan toe, video-cd's kunnen door bijna alle DVD spelers worden afgespeeld. Hoe dit met nero express werkt weet ik niet, ik gebruik meestal de iets geavanceerdere versie (als je op het logo van nero klikt in nero express, daar ga ik naar nieuw en neem ik video cd, voeg al je JPG's daar in en klaar.

OPGELET: je JPG foto's worden omgezet in DAT-bestanden, zodat je DVD-speler ze kan lezen, wees dus niet verwonderd wanneer er DAT bestanden staan op je cd, als je hem in je computer stopt. Er zijn programma's die DAT bestanden terug kunnen omzetten in JPG, maar dat is een enorm gedoe. Gooi dus je JPG bestanden niet zomaar van je pc als je je video-cd gebrand hebt.

ditalles geldt hetzelfde voor mpeg video's natuurlijk
Groeten, James :)
 
Abnormaal....

Abnormaal.... bedankt!:)

Allemaal! James! en de anderen!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan