Mpeg en WAV op 1 cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric1

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
Berichten
342
Is het mogelijk om een MPEG bestandje en een WAV bestandje(muziek) samen op 1 cd te zetten en dat de MPEG op mijn dvdspeler(standalone) werkt en dat de WAV op mijn cdspeler(standalone) ook werkt?

Ik brand met Nero 6.6.01.

Mvg,
Eric
 
Ik ben bang dat je cd speler dit niet zal accepteren. Die lezen van voor naar achter (oid) en als ze iets tegenkomen dat ze niet kennen diet ie het niet.

Groet
 
Hmm niet helemaal mee eens, er zijn wel stand alone dvd spelers die eerst de cd of dvd af speuren naar alles wat wel herkenbaar is, dan wordt er een soort van index gemaakt zodat de dvd weet waar te lezen bij afspelen.
Maar goed......welk merk dat kan.... ik weet dat de nieuwste Lenco dit heeft.
Dit is een prijzig aparaat helaas.....daar komt ook bij kijken dat hij alle formaten van video en aduio aan kan die tot nu toe zijn uitgebracht.
Dus wel zijn geld waard.
Uit mijn hoofd is het de DVD-41
 
Bedankt voor jullie sneller reactie, maar de cd speler en de dvd speler (bijde standalone) moeten de informatie op halen van één en het zelfde schijfje.

Mvg,
Eric
 
Tja...dat begreep ik maar of het rendabel is om dan voor beide een dusdanig duure speler te kopen, dat betwijfel ik.

Mag ik vragen waarom je dit wilt, de schijfjes kosten tegenwoordig toch niet zoveel meer.
 
Het gaat ook niet om de prijs maar puur om de handigheid.

Eric
 
Natuurlijk kan dat...

Neem in nero de CD EXTRA optie,
sleep je wav naar het audiogedeelte, je mpg naar het data gedeelte. Klaar!

het brandprogramma maakt 2 sessies op de CD, een eerste sessie gaat van het midden van je cd tot aan een eerste ring (kijk maar op je CD), dat is je WAV bestand dat nu gewone CDA audio is geworden voor je hifi installatie. Na die ring komt sessie 2, dat is een DATA sessie waar je mpeg opstaat.
Alle CD-spelers lezen tot de eerste ring, niet verder, en denken dus dat het een gewone CD is.
Computers zijn gewoon aan meerdere sessies en gaan de VOLLEDIGE inhoud lezen, dus ook je mpg.

1 probleem, met mijn DVD-speler dan toch:
- DVD-spelers gaan ook van binnen naar buiten lezen, ze komen dus zoals CD-spelers ook eerst de audio tegen, en dan kan je DVD speler dit gaan zien als een gewone audio cd en je audio gaan afspelen. Hij gaat dus niet verder lezen als de eerste cirkel omdat hij denkt dat het een audio cd alleen is.
RESULTAAT: je kan je mpg niet zien.
OPLOSSING: brand je cd niet als CD EXTRA maar als MIXED MODE CD, dan gaat hij je filmpje eerst branden en daarna je audio, alles in 1 sessie.
RESULTAAT: je DVD speler gaat eerst je mpg tegenkomen en die ook afspelen.
NADEEL: de data zet zich onder track 1 van je audio cd, dus je CD speler gaat de mpg ook zien, je gaat dus een stille track 1 krijgen op je cd speler, zap gewoon door naar nummer 2 om je eerste stukje muziek te horen, die wav die jij gebrand hebt.
(CD spelers gaan er niet door kapot, moest je je daarover zorgen maken)

Lees gerust 7 keer, uitleggen is niet mijn sterkste kant.

Groeten, James:D
 
Bedankt James voor je uitleg.

Als ik zo doe zoals je omschijft gaat de "brand" button niet oplichten, Ik kan dus niet branden.

rara wat doe ik verkeerd.

Mvg,
Eric
 
Laatst bewerkt:
Je moet iets aanklikken dat in je compilatie staat en dan nog eens naar die brandknop kijken, werkt het?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan