Weer een zwart-wit probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

xyzjan

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2004
Berichten
19
De andere zwart-wit vragen gelezen, maar mijn probleem is net weer wat anders.
Ik wil videobanden capturen met studio DV 8. Om die met dat pakket te bewerken en op DVD weg te schrijven.

Ik heb een scart-stekker (met pal op out) in VCR.
Vanuit die stekker een s-video kabel naar de PCTV-kaart (pinnacle) in s-videopoort. Met ook een audio-kabel (vanaf die scart-stekker) naar geluidskaart.

Ik heb prima beeld als ik met pctv-vision (optie S-video) kijk. De tv-kanalen zijn ook scherper dan beelden via TV-kaart. De VCR versterkt de signalen duidelijk.
Alleen; de kleur valt vaak weg. Ook bij zenderwisseling valt kleur weg.
Bij capturen beelden met DV-studio (nr 8) heb ik enkel zwart-wit beeld. Prima kwaliteit, maar ik wil kleur !
Wat doe ik fout ? Al veel geprobeerd met instellingen, maar niets helpt structureel.

Aan mijn PC ligt het niet; goede grafische kaart, snelle processor, voldoende geheugen etc.
 
Heeft DV 8 ook de mogelijkheid voor S Video?
Dan zou daar het probleem kunnen liggen.

Fonz :thumb:
 
Ja, studio-DV nr 8 heeft de optie dat je captured vanaf de S-video ingang (audiobron). Doe moet ik ook aanvinken anders heb ik helemaal geen beeld. Maar ik zie dus zwart-wit beelden.
 
re

Probleem heb ik ook gehad, als ik composite selecteer heb ik wel kleur. Met S-video idd alleen zw/w. Probeer dus eens om hem op composite te zetten
groetjes martijn
 
Dan ondersteund je videorecorder of camera geen S-Video.

Fonz :thumb:
 
Het gaat inderdaad wel goed met composietoptie (met natuurlijk wel kabel/stekkers).
Dan heb ik de S-video kabel dus niet nodig. Maar dat zou wel een betere kwaliteit leveren zeggen de deskundingen in de winkel.
Kan het liggen aan de scartstekker ? Een nieuwe kopen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan