tijdelijke oplossing netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

1957

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Berichten
164
Ik heb een pc met Windows 98 en een laptop met Windows XP. De pc gebruik ik voor internet (ADSL). Ik ga in de nabije toekomst een nieuwe pc kopen, maar tot dan wil ik af en toe ook met mijn laptop internetten en printen. Ik ben aan het uitzoeken wat ik als tijdelijke, en dus niet te dure, oplossing het beste kan doen. Ik kom uit op een crosslink-kabel voor het printen en een router voor het internet. Is dat juist?
Groet, Gabriëlle
 
Nee, het kan beide via een crosslink cable of beide via een router.
Voor een crosslink zal je alleen in de pc twee netwerkkaarten moeten hebben tenzij je modem aangesloten is via USB, dan heb je aan één netwerkkaart voldoende.
Als je een router gaat gebruiken heb je een netwerkkaart nodig (indien nog niet aanwezig) en kabels.
 
Dank je wel. Dedoel je nu dat ik in de pc twee netwerkkaarten moet hebben of zowel in de pc als in de laptop (heb ik)?
Groet, gabriëlle
 
Het ligt eraan, als je met een crosscable gaat werken en je ADSL modem is al op een netwerkkaart aangesloten, zal je nog een netwerkkaart moeten plaatsen om de crosscable op aan te sluiten. Zit je ADSL modem aangesloten op een USB poort en heb je dus nog een vrije netwerkkaart over, dan kan je die gebruiken voor de crosscable.
Het is dus van belang welke aansluiting je ADSL modem gebruikt (dat is ook van belang als je een router zou willen aanschaffen trouwens)
 
Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp. De netwerkkaart in de pc is aangesloten op een USB-modem. De laptop heeft ook een netwerkkaart. Is dat voldoende voor hetgebruik van de crosskabel?
 
Geplaatst door 1957
De netwerkkaart in de pc is aangesloten op een USB-modem.

Dat kan niet, als je een USB modem hebt zou die aangesloten moeten zijn op de USB poort, dan zou je de netwerkkaart nog vrij hebben en kan je inderdaad volstaan met een crosscable.
Je hebt dus op beide computers een vrije netwerkaansluiting nodig.
 
Ja natuurlijk. Ik begrijp het nu. Ik kan er nu mee aan de slag. Bedankt hoor.
Groet Gabriëlle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan