Kabel en printen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiederikvH

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
437
Hallo

Ik heb een vraag in verband met het aanpassen van m'n huidig thuis netwerk. Dat ziet er zo uit:

Telenet --- Kabelmodem --- Switch --- 2 gebruikers

In het huidig systeem heb ik nog niet geprobeerd om een verbinding te leggen tussen beide PC's. Ik weet zelfs niet als dit eigenlijk wel mogelijk is in deze opstelling...

Sinds gisteren hebben we een nieuwe printer die ik graag op het netwerk zou aansluiten ipv op één PC. De goedkoopste oplossing lijkt mij een printer-servertje dat ik aansluit op de switch. Maar ik ben helemaal niet zeker als dat wel zal willen werken.

Kabelmodem --- Switch --- 2 gebruikers en printerserver

Een andere mogelijkheid is een router zoals deze . Het voordeel is dat er een ingebouwde printerserver is. Ook is er een bridge tussen WAN en LAN, en al de andere veel voorkomende opties. Deze kan ik dan als vervanging voor de switch gebruiken.

Kabelmodem --- Router --- 2 gebruikers en printer

Zal een gewone printerserver voldoen of moet ik een router aanschaffen?

Een andere opmerking die ik heb is dat het een printer is met scanner, een HP PSC van de 1200 serie. Deze staat allesinds in de tabel van compatibele printers om aan te sluiten op de router (zie link hoger). Maar zal de scanner dan ook (shared) werken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan