Storende bijgeluiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin323

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
9
Hallo,

Als ik een MP3 file download en ik speel hem af, dan hoor onder de muziek door allerlei vreemde bijgeluiden.

Dit is volgens mij niet normaal. Ik haal de MP3 op met Grabit.

Hoe kan ik dit voorkomen?

Edwin.
 
:confused: heb je dit enkel met mp3's via Grabit of ook met andere geluiden, bijvoorbeeld WAV bestanden of andere muziektoepassingen?

groeten!
 
Geplaatst door Captain Schaap
:confused: heb je dit enkel met mp3's via Grabit of ook met andere geluiden, bijvoorbeeld WAV bestanden of andere muziektoepassingen?

groeten!


Ik heb het even geprobeerd, en het is enkel bij MP3 files
 
Geplaatst door James007
Wat verstaan we onder "vreemde bijgeluiden"?

Er zit ruis onder de muziek door en vooral tijdens de overgang naar het volgende nummer is dat zeer duidelijk hoorbaar.

Vroeger kon je een radio nog wel eens van stereo naar mono omschakelen als het signaal niet sterk genoeg was. Dan verdween de ruis ook.

Het is niet bij een MP3-file. Ik heb meerdere opgehaald en het is bij allemaal.
 
GELUID

Aangezien het alleen bij MP3 bestanden gebeurt... lijkt me de oorzaak bij de codec te liggen.

Heb de laatste versie van Fraunhoff voor jehier

Wellicht biedt dit de oplossing, laat t ff weten!

Groeten,

Schaap:thumb:
 
Re: GELUID

Geplaatst door Captain Schaap
Aangezien het alleen bij MP3 bestanden gebeurt... lijkt me de oorzaak bij de codec te liggen.

Heb de laatste versie van Fraunhoff voor jehier

Wellicht biedt dit de oplossing, laat t ff weten!

Groeten,

Schaap:thumb:

Kun je me in het kort uitleggen wat codec en Fraunhoff is en wat het programma doet?

Groeten, Edwin
 
uitleg codec

Een codec is een vertaalprogramma, die het formaat van het geluidsbestand (de gegevens) vertaalt in muziek.

MP3 is een 'gecomprimeerd' geluidsbestand, d.w.z. onnodige gegevens zijn uit de bestanden gelaten, waardoor MP3 afhankelijk van de gekozen geluidskwaliteit al snel 10x zo klein is als een WAV bestand.

Een codec die niet up-to-date is of de verkeerde instellingen bevat, kan een onjuist resultaat geven. Naast geluid-codecs bestaan er dus ook video-codecs. Bekende zijn DIVX, MPEG en AVI.

De codec die ik in mijn vorig bericht noemde, is de meest gebruikte en bovendien up-to-date.
Als je deze installeert, zou het in principe niet meer aan de codec moeten liggen.

Is je probleem daarmee niet verholpen, is het verstandig om te kijken of de stuurprogramma's van je geluidskaart goed geïnstalleerd zijn of wellicht een update kunnen gebruiken.

Hoop dat dit antwoord biedt op je vraag.

Groeten!
 
Re: uitleg codec

Geplaatst door Captain Schaap
Een codec is een vertaalprogramma, die het formaat van het geluidsbestand (de gegevens) vertaalt in muziek.

MP3 is een 'gecomprimeerd' geluidsbestand, d.w.z. onnodige gegevens zijn uit de bestanden gelaten, waardoor MP3 afhankelijk van de gekozen geluidskwaliteit al snel 10x zo klein is als een WAV bestand.

Een codec die niet up-to-date is of de verkeerde instellingen bevat, kan een onjuist resultaat geven. Naast geluid-codecs bestaan er dus ook video-codecs. Bekende zijn DIVX, MPEG en AVI.

De codec die ik in mijn vorig bericht noemde, is de meest gebruikte en bovendien up-to-date.
Als je deze installeert, zou het in principe niet meer aan de codec moeten liggen.

Hoi,

Ik ben al iets verder met het probleem.

Ik gebruik Winamp om de muziek af te spelen en daar zit denk ik het probleem.
Als ik Infranview gebruik voor de MP3-Files klinkt alles glashelder.

Ik moet maar even de instellingen voor Winamp doorlopen.

Bedankt een ieder voor de hulp.

Edwin

Is je probleem daarmee niet verholpen, is het verstandig om te kijken of de stuurprogramma's van je geluidskaart goed geïnstalleerd zijn of wellicht een update kunnen gebruiken.

Hoop dat dit antwoord biedt op je vraag.

Groeten!
:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan