Wat betekent dit ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
1.071
Hallo,

Graag had ik wat meer uitleg gehad over hetvolgende:
Ik kopieer wat ik krijg als ik een WMA bestand wil afspelen :
Is dit dan betalend of zo ?
Wie kan me meer uitleg verschaffen ?



Er is een licentie vereist om dit bestand te kunnen afspelen
Het bestand dat u probeert af te spelen is geript (gekopieerd) van een audio-cd.
Tijdens het kopieerproces is het bestand beveiligd. Hierdoor wordt het aantal computers beperkt waarop het bestand kan worden afgespeeld.
Als u het bestand op deze computer wilt afspelen, moet u een licentie downloaden (een proces dat licentiemigratie wordt genoemd). Een licentie is een elektronische sleutel waarmee u een beveiligd bestand kunt openen en afspelen.
Klik op de koppeling voor het downloaden van een licentie als u een licentie voor dit bestand wilt downloaden.
 
Ik heb zoiets nog nooit gehad. Heb je overigens op die link geklikt? Als je er niet voor hoeft te betalen is het toch prima?
Het is in ieder geval een mededeling van Mediaplayer zo te zien.

Wat je hiermee bedoelt is me niet helemaal duidelijk: Ik kopieer wat ik krijg als ik een WMA bestand wil afspelen :
 
Vond dit: "11.8 Wanneer ik een bestand wil afspelen, wordt een webpagina weergegeven met de mededeling dat ik een licentie moet downloaden, met iets over licentiemigratie. Wat betekent dit?
Het bestand dat u probeert af te spelen, is geript (gekopieerd) van een audio-cd. Tijdens het rippen is het bestand beveiligd. Hierdoor wordt het aantal computers waarop het bestand kan worden afgespeeld, beperkt.

Als u het bestand op uw computer wilt afspelen, moet u een licentie downloaden (dit proces heet licentiemigratie). Een licentie functioneert als een elektronische sleutel waarmee u een beveiligd bestand kunt ontgrendelen en afspelen. Als u een licentie voor het bestand wilt downloaden, klikt u op de weergegeven webpagina op Licentie downloaden.

Er zijn verschillende redenen waarom u mogelijk geen licentie hebt voor het beveiligde bestand:
U hebt de cd op de ene computer geript en probeert het beveiligde bestand op een andere computer af te spelen. U moet een nieuwe licentie downloaden, omdat de oorspronkelijke licentie alleen geldig is op de computer waarop de cd is geript.
U hebt de cd geript op de computer die u momenteel gebruikt, maar uw licenties zijn verwijderd. Dit gebeurt meestal als u de vaste schijf opnieuw formatteert (bijvoorbeeld als u een nieuwe installatie van Windows uitvoert), maar het kan ook in andere omstandigheden gebeuren. U kunt dit probleem in de toekomst vermijden door de functie Licentiebeheer in Windows Media Player te gebruiken om uw licenties op te slaan op een diskette (of een ander opslagmedium) voordat u de vaste schijf opnieuw formatteert.
U hebt het bestand gekregen van iemand anders die de cd heeft geript."
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/nl/mp10/faq.aspx#11_8
 
Hier begrijp ik eigenlijk niets van Gezina. Alles wat je download is toch ook eens geript?
Dan zou mijn Mediaplayer continue moeten steigeren :D
 
Die licentie is dus opnieuw gedownload , maar ....volgt de factuur of niet ?
Is dit zoiets als een nieuw programma aankopen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan