pineaple 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

koningv

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Berichten
168
ik werk met pineapple en ik wil graag een video van mijn camera op de pc zetten en dan op een dvd branden. nu als ik het videootje op de pc wil zetten kost mij dat enorm veel ruimte. per 60 minuten meer dan 4 gb. hoe kan dat? ik kan tioch makkelijk 3 bandjes op 1 dvd zetten of niet. had het programma ingesteld op dv kwaliteit
 
Hallo

Voor je gaat op nemen in Pinnacle kun je instellen of het een mpeg formaat moet zijn .Doe dat maar eens dan is het bestand een heel stuk minder
 
ja maar kan je in pineapple ook comprimeren, dus het bestand kleiner maken met dezelfde kwaliteit!!! zijn er anders andere programma';s die dat wel kunnen?
 
Wat te doen met je video bestand

Hallo

In de eerste plaats ik neem aan dat het om Pinnacle Studio gaat

Dan nu wat uitleg als je iets op je HD plaatst zo wel muziek of in dit geval video dan kan op twee manieren. Of ongecomprimeerd of gecomprimeerd. Bij muziek is dit bv wav of mp3 bij Video word dit mpeg. Als je een bestand comprimeerd word het kleiner daar heb jij gelijk in maar ook slechter. Door te comprimeren doe je bv beeld weg wat ten koste van de kwaliteit gaat. Het programma ( Pinnacle) gaat ook trager werken door dat het bestand gedecomprimeerd moet worden. Ik zet de video ongecomprimeerd op mijn HD. Dit neem uiteraard wat plaats waar je rekening mee moet houden. Het is echter zo wanneer je video klaar is het bestand toch weer verwijder word van de HD. Jou bewerkte video is echter wel nu van veel betere kwalitijd
Ik stel dan ook voor plaats een tweede HD is je PC en laat die vrij voor je video’s, je zult zien dit werkt perfect.

Indalo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan