dvd schrijven: HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djoez

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2004
Berichten
27
Nog een vraagje...
Kun je op een dvd+R meerdere keren mpeg's zetten, zoder dat na de eerste keer, de rest niet meer wordt gelezen door gewone dvd-spelers. Kun je dus in fasen die dvd vol schrijven? Zo ja hoe? (Dit in verband met te weinig opslagruimte....anders had ik alles op mijn harde schiijf gezet en van daaruit alles op dvd zetten.)
 
Zoek eens naar mpg_joiner. Ik weet niet meer hoe ik er aan kom.
Stel dat deze als je mpg samenvoegt dan lijkt het me dat je in nero weer verschillende hoofdstukken aan kunt maken naar de diverse filmpjes.
 
In Nero burning rom , Bij New beginnen met Multisesion Disk wanneer je er wat bij zet Continu Multisesion Disk.
PS: neem aan dat het puur voor opslag is, hetzelfde kan ook met een RW
 
de rest niet meer wordt gelezen door gewone dvd-spelers.
Het leek mij dat Djoez een aantal filmpjes op een dvd wilde zetten.
 
Volgens mij wil hij dat ook, maar zijn HD zal te klein zijn zodat hij ze zolang op een DVD wil parkeren .
Zo begrijp ik het!
 
:D :D :D
Zo zie je maar hoe mensen verschillend kunnen intrepeteren. Ik ben benieuwd.
 
zoder dat na de eerste keer, de rest niet meer wordt gelezen door gewone dvd-spelers.
Of je zou kunnen denken dat de DVD-speler reeds moeite heeft met multi-sessie-DVD's.:confused:

Oh whatever :D
 
Nou Djoez, we worden nu wel erg nieuwsgierig wat je bedoelde! Of het je het probleem inmiddels al opgelost?
 
Zo, ik dacht dat het een duidelijke vraag was maar ik je kunt er meer kanten mee op dan ik dacht. Oke, luister....
Ik heb een aantal filmpjes geconverteerd naar mpeg, (speciaal gedaan om op een normale DVD speler( voor de TV) te laten spelen).
Goed, nu heb ik het in een aantal fases gedaan, omdat mijn HDD niet genoeg ruimte heeft om alles in 1x op de dvd+R te zetten. Nu is het zo dat alleen de eerste twee filmpjes te zien zijn op de dvd en de rest niet. (terwijl ze wel geschreven staan op de dvd+R).

Mijn vraag is hoe ik al deze filpjes (+/- 12) toch op een dvd+R krijg zodat ik ze allemaal kan zien via de dvd speler van de TV????

Ik hoop dat ik het nu duidelijker heb overgebracht en anders weet ik het ook niet meer!

Alvast bedankt!!!
 
Ik wil niet moeilijk doen, maar wat bedoel je met "niet te zien" zijn?
- net spoorloos verdwenen
- wel te zien in de lijst, maar niet afspeelbaar

heb je ze allemaal in één keer naar mpeg gezet, of heb je dat per 2 gedaan, en heb je ze allemaal tegelijk naar een DVD gezet of heb je dat in sessies gedaan?
 
Met niet te zien, bedoel ik: in het menu van de DVD zie je enkel de eerste twee mpegs. Voor de rest niets. Hij speelt ook alleen maar die twee filpjes af. Als ik dezelfde DVD in mijn brander zet, zie ik wel alle 12 mpegs in de lijst. Dus ze staan er wel op, alleen de de speler "ziet" alleen de eerste twee. Daarbij heb ik idd de mpegs in sessies op de dvd gebrand.

Quote Bandit123: - PS: neem aan dat het puur voor opslag is, hetzelfde kan ook met een RW-

Ik denk dat op de eerste twee mpegs na, de rest wordt gezien als opslag??
 
Dan kan jouw DVD-speler gewoon niet overweg met multisessie DVD's/CD's, ik denk niet dat je daar iets aan kan doen. Bij mij leest hij alles, maar als ik te veel sessies maak (bijvoorbeeld 8) dan kan hij de 8ste niet meer lezen. Die van jou heeft al problemen bij de 2e sessie, lastig...:(
 
Als je nou even die mpg_joiner download!!
Dan had je het daaaaaaaagen geleden al uitgevonden.
HIER

Dan is het maar 1 sessie en jij brengt zelf met je knoppen en menu de lijn er in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan