Storend geluid uitfilteren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterfawlty

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2003
Berichten
14
Hallo,

Ik heb een bericht dat op het antwoordapparaat van mijn GSM stond en dat ik wil houden, opgenomen op mijn PC via de micro, in een .WAV-bestand. Het spreekt vanzelf dat het resultaat, de opgenomen stem, verstoord wordt door allerlei zoem- en brongeluiden, veroorzaakt door de zender van de GSM.

Mijn vraag is : bestaat er een manier (programma) om al deze storende geluiden er mooi uit te filteren, zodat ik alleen de stem op dit bestand overhoud ?
 
Ik zou het volgende proberen. Om het eruit te filteren is nogal een werk en daarvoor heb je hele dure software nodig wil je tot een goed resultaat komen. Echter elke telefoon beschikt over een headset-aansluiting.

Dit is een gewoon koptelefoon-plugje waarin dus ook gewoon een stereo-kabeltje zou passen. Trek een kabeltje van je telefoon naar je audio-in (of mic) op je geluidskaart en hou de telefoon op de max. afstand van de computer. Wat je nodig hebt is een kabeltje met aan beide kanten een klein stereo-plugje...

Heb je dat niet of past het toch niet (bij mij wel) dan kun je proberen de headset van je telefoon aan te sluiten en het dopje op je mic te houden zodat je de telefoon op afstand kunt houden van de pc...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan