Mp3 beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredjemcr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2005
Berichten
4
Hallo,
Ik had een cd gekocht, ja een echte.. tis een wonder maar toch gebeurd.
Eerst liep media player al te zeuren over licenties en alles toen ik ze op mijn pc zette, maargoed, de nummers speelden wel af uiteindelijk.
Nou wilde ik net de nummers op een cd branden, maar dat gaat niet want ze zijn beveiligd met het 1 of ander. Toen dacht ik; laat ik ze dan maar op mijn mp3 speler zetten (een sony nw-hd1) en daar speelt ie ze wel af op de computer in het programma van sony, maar hij zet ze niet op de mp3speler. Dus eigenlijk heb ik die cd voor niks gekocht..
Weet iemand of het mogelijk is om die nummers te "decoderen" ofzo?
Alvast bedankt..
 
Beveiligde wma decoderen, no way....
Weet je welke cd beveiliging de cd heeft?
 
Nou, niet precies..
als ik het nummer op de mp3speler wil zetten zegt hij: Unable to convert copyright protected content
Maar het is heel vaag.. ik had ooit nummers van download.nl en die wilden nieteens afspelen in dat sony-programma.. dat was geloof ik beveiligd met DMP ofzo, kan dt? Iig iets wat erop lijkt. Maar bij deze nummers gaat ie pas zeuren als ik ze op de mp3speler wil zetten of op cd wil branden
 
Tja, je kan de licensie om dat -te mogen afspelen- op je pc, niet meenemen als je brandt. Dat mag natuurlijk niet, want anders zou je gewoon alles kunnen branden, en dat willen ze niet, het noemt niet voor niks "copy protected". Tis jammer, ze proberen vanalles, maar alles wordt op een moment toch gekraakt. Leuk voor ons natuurlijk (;) ). Ze proberen hun beveiliging te combineren met het DRM van Microsoft. (Digital Rights Management --> die licensie-stuff)
 
Ohja het was DRM ipv DMP.. lijkt echt ook zoveel op elkaar.. :8-0: not.
Ik heb in ieder geval de mensen van sony al gemaild en de uitgever van de cd, want dit is eigenlijk best ***lig. Bedankt voor je reactie en hopelijk is het snel te kraken :)

Of is het al mogelijk om die licentie niet mee te nemen zegmaar? Hoe werkt dat..? Ik ben niet zo technisch :rolleyes:
 
Dat mag ik je niet vertellen (huisregels forum), en zou ik je ook niet kunnen vertellen, ik weet het gewoon niet.
Als een heel technisch team van MS dat in elkaar heeft gestoken, dan zal dat vast niet zo simpel zijn om het te kraken.

Groeten, James:)
 
Vergeet mijn hele vraag, ht is al gelukt :D en niet eens illegaal.. t blijkt dat ik laatst de nieuwste mediaplayer heb gedownload, en dan kan je kiezen om de nummers protected te laten of niet.. dus op hoop van zegen had ik maar even unprotected aangeklikt.. en nu staan de nummers al op mijn mp3speler!
Ik kreeg wel een waarschuwing van mediaplayer dat ik volledig aansprakelijk was enzo als het illegaal was, maar dat is t niet want ik heb de cd eerlijk gekocht. Bedankt voor je reactie in ieder geval!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan