Divx en JPG probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvr

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2001
Berichten
185
Sinds kort heb ik 2 probleempjes.

Eéntje met Divx.
Als ik op 'n .avi dubbel klik hoort normaliter Divx aan de slag te gaan (film afspelen).
Tegenwoordig start Divx (scherm) wel op, maar zegt: "Unable to open local file .......".
Als ik dan linksboven in het Divx schermpje op "open" klik en de file aanwijs, start Divx de film wel.
Helaas allemaal dubbel werk, dus ik wil graag de oude situatie.
Heb Divx al 'n keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat leverde geen verbetering op.

De andere.
Als ik 'n foto wil downen krijg ik in het scherm "opslaan als" tegenwoordig aléén nog maar de mogelijkheid om de foto als .bmp op te slaan.
Scheelt een heleboel ruimte, dus ik zou graag weer iets als .jpg willen opslaan, maar zoals gezegd, die mogelijkheid is verdwenen.
Heeft iemand suggesties?
Ik heb XP met SP2.
b.v.d.
 
Geplaatst door dvr

De andere.
Als ik 'n foto wil downen krijg ik in het scherm "opslaan als" tegenwoordig aléén nog maar de mogelijkheid om de foto als .bmp op te slaan.
Scheelt een heleboel ruimte, dus ik zou graag weer iets als .jpg willen opslaan, maar zoals gezegd, die mogelijkheid is verdwenen.
Heeft iemand suggesties?
Ik heb XP met SP2.
b.v.d.

Heb je niet ergens de bruikbare formaten uitgevinkt
Ik kan me namelijk herrineren dat er 'ergens' zo'n menu zit!
 
al eens geprobeert als je een divx wil openen

openen met/programma selecteren

is proberen waard
 
Geplaatst door dvr


De andere.
Als ik 'n foto wil downen krijg ik in het scherm "opslaan als" tegenwoordig aléén nog maar de mogelijkheid om de foto als .bmp op te slaan.
Scheelt een heleboel ruimte, dus ik zou graag weer iets als .jpg willen opslaan, maar zoals gezegd, die mogelijkheid is verdwenen.
Heeft iemand suggesties?
Ik heb XP met SP2.
b.v.d.

Verwijder je tijdelijke internet bestanden.
Extra, Internetopties, Tabblad algemeen, Bestanden verwijderen.
 
Geplaatst door Jozo


Verwijder je tijdelijke internet bestanden.
Extra, Internetopties, Tabblad algemeen, Bestanden verwijderen.


Ja, bij mijn zoektocht op het net kwam ik deze mogelijkheid 'n paar keer tegen, vooral bij helpdesk's bij onze zuiderburen. (Schrale troost, ik ben dus niet alleen met dit probleem.
Helaas heb ik d'r geen baat bij.
Tevens de map "Downloaded Program Files" leeggemaakt, maar ook dit zonder gewenst resultaat.

Ik denk, dat het probleem is onstaan omdat ik een proggie ( Irvanvieuw of zoiets) heb geïnstalleerd om jp2 bestanden te kunnen bekijken.
Dit proggie begon zich ook meteen met jpg en meer dingen te bemoeien.
Omdat het 'n 30 dagen trial was, heb ik het inmiddels weer verwijderd met blijkbaar dit probleem als dank.
 
Geplaatst door ibiza
al eens geprobeert als je een divx wil openen

openen met/programma selecteren

is proberen waard

Ja, dit had ik al geprobeerd maar krijg dezelfde foutboodschap.
 
Kweenie, maar het wordt volgens mij tijd voor: Format C:.
Nu kan ik ook al PowerDVD niet meer aan de praat krijgen.
Ook verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat.
Divx, PowerDVd; 't heeft blijkbaar toch iets met elkaar te maken?
 


mmmh interessant.
Voor die herstelwerkzaamheden moet je de originele cd met XP in je drive stoppen.
Als ik dat doe, start setup onmiddellijk op en krijg ik dus het opstartscherm ( Wat wilt u doen; Windows XP installeren etc.)
Je zou dus zeggen, dat de cd rom speler ( DVD speler) het dus doet.
Bij het runnen van die link, krijg ik echter steeds de melding, dat of de drive stuk is of niet de originele cd wordt gebruikt.
Dat laatste klopt niet, je kan hoogstens zeggen, dat ik SP2 heb wat anders is aan de originele cd , maar dat is dan ook alles.
Na vele keren op "opnieuw" te hebben geklikt krijg ik aan het eind echter geen boodschap met bijv.: herstel is mislukt of dat het juist wel gelukt is.

Gekochte DVD in de DVD speler geprobeerd, na veel herrie en lang wachten (net alsof hij blijft hangen en 't steeds weer opnieuw probeert) zie ik 'm in de verkenner, maar is niet af te spelen met PowerDVD of Nero.
Idem voor een zelfgebrande DVD.

DVD's in de DVD brander geprobeerd met precies hetzelfde probleem.

Gisteren nog een DVD gebrand en zonder problemen in de stand alone DVD afgespeeld.
Voer voor psychologen?
 
Het probleem met Divx en PowerDVD heb ik kunnen oplossen door nieuwere versies te installeren.
Waarom de oude versies er zo opeens spontaan mee ophielden is mij echter niet duidelijk.
Houdbaarheidsdatum wellicht overschreden?


Via een andere helpdesk ben ik ook van het .bmp syndroom af.
Via een andere gebruiker de map "Temp internet files" verwijderd en na opstarten wordt automatisch een nieuwe map aangemaakt met de mogelijkheid om weer op te slaan als .gif en .jpg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan