bin/cue op een dvd branden ipv cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

krabat

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Berichten
202
hoi allemaal,

ik heb een vraagje, ik kan dvd's, vcd's eenvoudig branden met Nero. Maar nu wil ik graag een bin/cue bestand op dvd branden, zodat ik de film ook op dvd-spelers kan kijken die geen svcd ondersteunen.

Hoe doe ik dit?

Gewoon branden als svcd en dan een dvd gebruiken ipv cd......

of moet ik de bin/cue eerst bewerken.....

alvast bedankt!:thumb:
 
Hoe je een bin/cue file op een cd moet branden begrijp ik. Maar ik stelde een andere vraag......
 
ik veronderstel dat je eerst bin/cue zult moeten uitpakken
en dan pas branden als videodvd

afhangend welke extentie het is zijn vob is geen probleem
is mpg zul je eerst vob van moeten maken

helaas geen ervaring mee:(
 
Kies gewoon voor Alcohol120%. In dat progje kies je voor "een image-branden" en klaar :)
 
Ik begrijp uit je vraagstelling dat je een bin en cue file wat een image is van een Svcd te branden op dvd om de dvd speler in de maling te nemen en het toch te laten afspelen ???

als bovenstaande klopt dan kun je dit vergeten als een dvd speler geen Svcd herkend dan zal die dat niet ineens gaan doen omdat de Svcd op een dvd geschreven is.
De indeling van de film blijft het zelfde dus het maakt niet uit waar het opstaat.
Je zou wel kunnen kiezen om het bin en cue file uit te pakken en dan de Svcd om te gaan zetten naar een dvd.

Hoe kun je lezen op http://www.helpmij.nl/leden/tazman/naar-dvd.html
 
Tazman, dank voor je reactie. Ik ben wel een beetje laat.

dat was inderdaad precies mijn bedoeling. Je bent de enige die mijn vraag begrepen hebt. ik ga het eens proberen:thumb:

Op jouw site staat overigens van avi/mpeg naar dvd, werkt het dan ook voor bin/cue bestanden??

Nogmaals bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door krabat
Op jouw site staat overigens van avi/mpeg naar dvd, werkt het dan ook voor bin/cue bestanden??

Nogmaals bedankt!

die handleiding is puur bedoeld om een avi of mpeg file om te zetten naar een echte dvd dus met vob en ifo bestanden.
Je kunt wel het bin en cue file uitpakken met isobuster en daarna het film file om gaan zetten naar dvd files.
Maar met een vcd moet je dan eerst naar een mpeg dvd geschikt formaat gaan omzetten en daarna pas naar dvd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan