5.1 set voor woonkamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert10

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
427
Hallo,

Een huisgenoot van mij heeft de logitech z5500 gekocht. (http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2177,CONTENTID=9486)

Dit gaat zo ongelooflijk hard en ik vind het super mooi geluid. Het setje kost in de winkel 300 euro.

Nu is mijn vraag...mijn vader wil ook een set voor in de woonkamer........waarom zou hij bv een 5.1 set van bose kopen van 2000euro ipv deze set van logitech van 300 euro..

Waar zit het prijsverschil hem in.......is de kwaliteit van een niet computer 5.1 set voor muziek beter ofzo???

tell me

Groeten,

robert
 
Geplaatst door Robert10
.......is de kwaliteit van een niet computer 5.1 set voor muziek beter ofzo???
Die vraag begrijp ik niet.
Wat ik wel weet: de kwaliteit hangt zowiezo af van je geluidskaart.
Ik heb een 24-bits geluidskaart (Audigy 2 ZS) met een 2.1-set van Altec Lansing en ik kan me nauwelijks voorstellen dat het nog beter kan...
 
De vraag is dus......
voor de woonkamer op de dvd-speler...dus geen computer...

waarom geen logitech z5500 ipv standaard home cinema set..(die al snel 2000euro kost)
 
Hoi,

Het geluid hangt uiteraard af van de stereo waar je m aanhangt.
Je kan het aansluiten via je DVD speler. Maar heb je vette stereo staan met de aansluitmogelijkheden kun je daar voor kiezen.

Wat ik mij wel afvraag: hoe klinkt de muziek over die 5.1 in een huiskamer?

Ik heb zelf ook een 800 Watt 5.1 (merk: octavius) met een Audigy 2 ZS staan in mijn pc (game) kamer en dat klinkt erg vet!
Zou m alleen niet in de huiskamer willen hebben want dat gaat niet werken qua dynamiek.

Gr Daan
 
vandaar deze topic......persoonlijk denk uik dat het hard en goed genoeg is.......maar ik weet het dus nie
 
Hoe zit het met omruilen?

Als je normaal spiekers koopt en je doet dat bij een goede zaak, dan zijn ze altijd om te ruilen.

Geluid hangt af van veel factoren (groote, opstelling, intrieur, vloerbedekking of laminaat)

Hoe groot is de woonkamer van je pa?
 
Ligt eraan hoe groot de huiskamer is. Ik heb de Z5500 in een kamertje van 2x3 meter. Ik heb hem nog nooit op 3/4 van het volume gezet. Wat een mooi geluid. :love:
 
Het verschil zit m in de uitvoeringen. de sets van €2000 zijn meestal mooier afgewerkt, hebben meer ophanf mogelijkheden, en hebben gewoon mooier geluid en meer functies (die je meestal als je m normaal gebruikt niet echt nodig hebt). Ik heb zelf een Sony set van €350, in mn kamer 10m x 5m en ik heb er geen problemen mee. en gebruik m tamelijk intensief.
 
Mja, die Z-5500 is ook perfect afgewerkt hoor. :rolleyes: Handige ophangmogelijkheid. :)
 
Nou Robert,

Als ik dat zo lees hier zou je je vader een groot plezier doen met die set :thumb:
 
dat zal ook wel met die Z-5500, maar ik noem maar iets, als je de specificaties van de dure en de goedkope zie je vast nog wel meer verschillen hoor:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan