Internet delen met buurjongen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennardvangunst

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Berichten
51
Hallo allemaal,

Ik heb hetvolgende probleem:

Ik wil dat mijn buurjongen kan inloggen op mijn accesspoint...

Het heeft een paar dagen gewerkt, maar werkt nu dus niet meer.


Ik heb thuis een router aangesloten op een kabelmodem. Aan deze router hangen computers en een accesspoint. Via de accesspoint heb ik internet voor mijn laptop.
Deze accespoint is beveiligd met een WEP key.

Mijn buurjongen maakt bij hem thuis ook gebruik van draadloos internet. Hij heeft een Sitecom wireless router. En een sitecom pci ontvanger. Via de wizard van sitecom hebben we 2 profielen gemaakt:
1. Voor zijn eigen internet thuis (Werkt)
2. Voor verbinding met mijn accesspoint (alles goed ingesteld zoals voorbeeld boekje en juiste WEP key)


Als hij probeert te connecten naar mijn accesspoint komt er bericht dat die niet is verbonden... (Hij vind mijn accesspoint wel als je op een refresh button drukt)

Het vreemde is dat ik wel in de log bestanden van mijn accesspoint zie dat die connected is:
Code:
09 day(s) 14 hour(s) 48 min(s) 04 sec(s) after system power on : Wireless MAC address 00:0C:F6:0F:E9:26 has connected with the device
en ook in de clientlist van de accesspoint staat zijn mac adres.

Dus naar mijn zeggen is die wel verbonden met de accesspoint alleen heeft die geen internet en hij kan de computers in mijn netwerk niet vinden....

Verder misschien handig om te weten:
-Ik heb geprobeerd om de netwerkverificatie op shared/ gedeeld te zetten bij me buurjongen en op me laptop...werkt niet

-en heb de channel van mijn accesspoint verandert naar 10 (ipv 11), dit omdat mijn buurjongen zijn router ook 11 gebruikt. (storingen)

-Ik heb bij mijn buurjongen gewoon ip auto toewijzen gekozen. (omdat de ip range bij me buurjongen 192.168.123.x is en bij mij 192.168.0.x)

Zou iemand weten wat ik fout doe en wat er verandert moet worden?? :confused:

Alvast bedant :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan