dvd muziek op cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin_ingen

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
Berichten
274
Ik heb van Golden Earring vorige week de dvd Naked III gekocht, maar nu vroeg ik me af of ik voor in mijn auto een audio cd ervan kon maken.

Weet iemand hoe je dat doet?
 
Heb ik ook binnengehaald maar dat ziet er ook uit als een trial. De totaalprijs staat er zelfs boven. Dan gaan ze het niet een regel lager voor niets weggeven.
 
het nadeel vind ik dat het 1 grote mp3 is
jammer dat ze ze worden opgeplist als aparte mp3 per liedje:(
 
Hij zegt niet in z'n vraag dat hij het programma voor niets wil hebben Dit is een trial en bevalt het dan zou hij het kunnen kopen.
Maar ieder nummer wordt appart in mp 3 opgenomen en daarna b.v. in Nero op een audio CD zetten
 
jammer dat ze ze worden opgeplist als aparte mp3 per liedje De meeste mensen willen aparte MP3's. Als je het als ALBW wilt dan maak je die toch met MP3muxer (of MP3Multiplexer)
Gaat perfect.
Bedoelde je het andersom dan download je even MP3DirectCut. 10 minuten werk om te knippen.
 
Laatst bewerkt:
Download Easy CD-DA extractor ff, is wel een proef versie die op hun site staat, maar die werkt prima.

Je zet het geluid gedeelte om in een bstand naar keuze, maar ik neem aan dat je wav wilt hebben en ook dat zit in dat programma.
 
In nero zelf kan je ook uitstekend knippen en ik dacht ook trackmarks plaatsen... gewoon eigenschappen van de mp3 kiezen als je deze in nero geploft hebt.
 
Geplaatst door Elisa
jammer dat ze ze worden opgeplist als aparte mp3 per liedje De meeste mensen willen aparte MP3's. Als je het als ALBW wilt dan maak je die toch met MP3muxer (of MP3Multiplexer)
Gaat perfect.
Bedoelde je het andersom dan download je even MP3DirectCut. 10 minuten werk om te knippen.

kun je daarmee tot op de mil/sec juist knippen
 
Miliseconde. Jij wilt wel erg veel.
Je geeft handmatig een lijn aan. Je ziet ook waar de muziek ophoudt. Daar is geen grafiek. Echt wel secuur.

In nero zelf kan je ook uitstekend knippen en ik dacht ook trackmarks plaatsen... gewoon eigenschappen van de mp3 kiezen als je deze in nero geploft hebt. Ik 'plof' nogal vaak :D maar die mogelijkheid heb ik nog niet gezien.

Kun je stapgewijs zeggen hoe?
Via Burning Rom?om te beginnen?
 
ja bedankt voor het eerste deel, maar ik heb wel cooledit pro om geluid te bewerken. Die gebruik ik ook voor LP's te knippen en te restaureren. Maar hoe werken trackmarks?
is het dan mogenlijk zonder te knippen wel aan te geven waar het volgende nummer begint zodat je wel een nummer kan skippen, maar als je dit niet doet, dat het geheel dan netjes zonder pauzes achter elkaar wordt afgespeeld?

(en ja ik weet dat je bij nero de pauzes kan verwijderen):D
 
@ Elisa:

Als je je nummers hebt geselecteerd in nero, klik je rechts op een titel en dan kies je audio editor:

attachment.php
 

Bijlagen

  • image1.jpg
    image1.jpg
    87,5 KB · Weergaven: 131
En dan krijg je dit mooie schermpje:

attachment.php


Dit voorbeeld komt uit nero 6SE, maar kwam al in de 5serie voor en waarschijnlijk ook al daarvoor, maar toen was ik daar niet zo mee bezig ;)
 

Bijlagen

  • image2.jpg
    image2.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 124
Verdorie Sarvo :D dat ziet er hetzelfde uit als met MP3Direct Cut. Dat ga ik eens uitproberen.
Of ik Nero SE heb weet ik niet maar ik heb er wel van alles bij zitten op audio gebied.
Heb ik weer wat te vogelen :) Bedankt!!
 
Zo zie je maar, soms is goede software dichterbij dan je denkt :)
Graag gedaan :thumb:
 
Geplaatst door kevin_ingen
ja bedankt voor het eerste deel, maar ik heb wel cooledit pro om geluid te bewerken. Die gebruik ik ook voor LP's te knippen en te restaureren. Maar hoe werken trackmarks?
is het dan mogenlijk zonder te knippen wel aan te geven waar het volgende nummer begint zodat je wel een nummer kan skippen, maar als je dit niet doet, dat het geheel dan netjes zonder pauzes achter elkaar wordt afgespeeld?

(en ja ik weet dat je bij nero de pauzes kan verwijderen):D

Sorry voor de late reactie...

Ja, trackmarks zetten een "streep" in je audiobestand en werkt precies zoals je zelf omschrijft....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan