fotocamera die ook video's maakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanette

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2004
Berichten
869
Hoi,

Ik denk erover om een Lifetec digitale fotocamera te kopen, volgende week in de aanbieding bij Aldi voor € 199.
6,36 megapixels, 3x optische zoom, met 128 MD SD geheugenkaart, 3 instelbare beeldkwaliteiten etc. etc.

Waar het mij met name om gaat is de mogelijkheid om opnames te maken van MPEG4-videobeelden met geluid.
Het is mij duidelijk dat dit geen lange videofragmenten zullen zijn, maar kan iemand mij zeggen hoe de kwaliteit is van dit soort video-opnames en of ik deze vervolgens ook - en liefst niet al te ingewikkeld - op een DVD kan branden?

Dit zouden mijn eerste stappen zijn op het gebied van digitale beeldbewerking en ik wil liever niet meteen een véél duurdere videocamera kopen.

Alvast bedankt voor de reactie(s)
 
Ik ken de camera niet, maar ik neem gemakshalve even aan dat alle moderne camera's middels hetzelfde principe werken (anders word ik wel door een andere lezer gecorrigeerd.........?)
Zelf heb ik een Minolta Dimage en als ik kies voor een filmopname dan:
1. is de kwaliteit uitstekend (even oefenen baart kunst)
2. is de opslag geschiedt (automatisch) middels .avi extensie
3. AVI kun je branden of
4. met Nero Vision Express eerst "ombouwen" en daarna branden. (de avi is dan een film geworden die bestaat uit de bekende DVD vob, ifo en bub files)
 
Laatst bewerkt:
als je een 128 MB geheugenkaartje hebt of (nog mooier) een 256 MB kaartje, dan kun je nog wel eens aangenaam verrast worden omtrent de speelduur van je film(pje)................... :D
 
Bedankt voor jullie input, ik denk dat ik as woensdag die Lifetec ga kopen en dan lekker experimenteren met foto's en filmpjes. Wie weet bevalt dat zó goed, dat er later nog een videocamera bijkomt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan