windows media player crasht .avi

Status
Niet open voor verdere reacties.

tenzin

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
9
kheb een probleem als ik een .avi film wil afspelen met windows media player dan crasht windows mediaplayer zelf en ook explorer.exe.

ik zag dit op internet staan maar dit heb ik ook gedaan en werkt ook niet help plz..

Vraag: Sommige .avi bestanden zorgen ervoor dat explorer.exe crasht (een ongeldige bewerking uitvoert). Hoe is dat op te lossen?
Antwoord: Dit antwoord is alleen voor deskundigen. Klik op Start, klik dan op Uitvoeren en typ regedit en druk op enter. Ga dan naar:
HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers\
Wanneer er een sleutel is waarin de naam DivX voorkomt, verwijder deze dan. Ga vervolgens naar:
HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\
In het geval dat er een sleutel genaamd PropertyHandler aanwezig is, verwijder dan de waarde (Standaard). Het zal dan een lege waarde worden. Sluit regedit tenslotte en herstart de computer. Nu zijn .avi bestanden er niet langer de oorzaak van dat explorer.exe crasht.
 
waar kan je die downloaden?
ik heb wel divx pro
 
Laatst bewerkt:
De oorzaak kan divers zijn, maar het "riekt" naar een conflict tussen drivers.

Het kan tevens aan spyware / virussen en onnodige opgestarte progjes liggen.

Wordt er een andere mediaspeler mee opgestart met Windows ?

Wat gebeurt er als je middels een rechter muisklik aangeeft dat .avi bestanden alijd moeten worden afgespeeld met een andere speler (bijv. realplayer), loopt de boel dan ook vast of wordt de .avi dan wel (goed) afgespeeld ?
 
als ik met rechter muisknop openen met aan klik verschijnt het wel maar explorer.exe loopt dan ook meteen vast, maar ik kan het ook niet openen met divx.

moet ik anders een hijack maken?
 
Tenzin,

lees dit svp even door...............

enne, niet gehinderd door al teveel kennis van logs meen ik er al een te zien die erg "verdacht" is.
 
ik heb het er af gehaald en de link neergezet maar waar zit die fout dan in?
 
Zoals ik al zei, ik ben niet deskundig, maar meende in ieder geval 1 verdacht dingetje te zien. Wacht even de reactie af van degenen die er wel verstand van hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan