Tv werkt, maar traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieterjan

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2001
Berichten
776
Hallo,

Ik heb zojuist mijn tv kaart in een wat oudere pc gestopt met windows 98. Ooit zat de kaart al in deze pc.
Nu kan ik hem wel doen werken, maar het beeld gaat heel erg schokkend. Het geluid gaat wel vlot. Hoe kleiner ik het venster van de tv maak, hoe vlotter het beeld ook gaat. Het betreft een pinnacle pctv pro. Op de pc staat er niks anders, heb gewoon windows erop gezet en daarna de software voor de tv kaart.
Nogal vreemd dat de kaart het enkele jaren terug in dezelfde pc wel deed, en nu niet meer...iemand raad???

Groeten en alvast bedankt

Pieterjan
 
Misschien moet je de oorzaak zoeken in progjes die in de loop van de tijd op deze pc zijn geinstalleerd en die bij het opstarten lekker resident aanwezig zijn met z'n allen.
Dit kan varieren van een eigen geinstalleerde klok tot en met diagnosetools die opstarten nadat Windows is gestart.
Wat doet 't beeld als je in de veilige modus start ? Als het beeld daar namelijk niet schokkerig gaat dan weet je bijna zeker dat het een geheugenprobleem is en dan moet je zoeken naar progjes die resident aanwezig zijn bij de normale opstart.

Hoe zit 't met spyware en virus : machine is clean ?

enne, denk ook eens aan dat mooie buroblad achtergrondje dat je hebt geinstalleerd............ verwissel het eens voor een ordinair en saai groene Windows buroblad, dat scheelt alweer de nodige Kb's aan vrije geheugenruimte.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan