delen over 50 meter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin_ingen

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
Berichten
274
Wat is het slimste om te nemen bekabeld of draadloos als het gaat om een verbinding met iemand die 50 meter van me vandaan woont?
 
Als je makkelijk een kabel kunt leggen dan zou ik daarvoor gaan.
Draadloos moet het wel helemaal vrij zijn anders krijg je problemen.
 
Ik sluit me aan bij Puppie daar 50meter geen enkel probleem is om te overbruggen voor een netwerk.
 
ok, ja de specs van utp zeggen geloof ik ook wel 100 meter of zo.
Heb het wel een keer moeten leren in ieder geval.
Ik denk dat ik maar voor bekabeld ga. Er staan geen huizen tussen, maar heb niet zoveel ervaring met wifi. bedankt allebei!
 
Bedraad weet je zeker dat het gewoon werkt, je plaatst een router of switch aan de andere kant van de 50 meter en als daar alles goed ingesteld staat weet je zeker dat je verbinding met het netwerk hebt.
Draadloos is toch weer weers afhankelijk ook al is het maar 50 meter en de instellingen zijn weer wat lastiger, je moet ook zorgen voor goede beveiliging in je netwerk daar anders iedereen zou kunnen inloggen op je draadloze netwerk.

Succes ermee.
 
Of als je van een beetje knutselen houdt. Dan kan je ook met wireless aan de gang. Moet je wel even twee externe antenne's erbij maken/kopen, dan heb je ook vrijwel zeker een goede verbinding.

Maar gewoon koper heeft toch meestal wel mijn voorkeur ... als dat mogelijk is ... maar draadloos is ook wel leuk :p
 
Draadloos kan wel tot 300 meter zonder problemen gaan hoor, maar met draadje ertussen is het wel veiliger als je niet goed weet hoe je een draadloos netwerk moet beveiligen.
 
Geplaatst door Sarvo
Draadloos kan wel tot 300 meter zonder problemen gaan hoor, maar met draadje ertussen is het wel veiliger als je niet goed weet hoe je een draadloos netwerk moet beveiligen.

Sarvo,
welk merk zou ik daarvoor moeten hebben.
Ik heb ook nog zo'n leuk probleem liggen.
Het is of graven of draadloos.
 
Zou ik ff aan m'n oudste broer moeten vragen.... die heeft het getest in de tram naar scheveningen :D
 
Nou ik weet dat SMC bijvoorbeeld richtantennes maakt voor netwerk toepassingen, full duplex werkend tot wel een aardig aantal meters ver, zonder problemen.

Helaas staat hij niet op de SMC site, ik zal op het werk eens die site opschrijven en plaatsen.
Maar goed, er moet wel aardig in de buidel gegrepen worden.
Het is toevallig 1 van mijn pakketten op het werk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan