gein: automatische melding op netwerkPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Wij hebben een puber in huis die nogal slordig is. Om hem daar een beetje bewust van te maken wil ik de PC gebruiken. Wij werken in een netwerk met een SMCrouter. Nou wil ik eigenlijk elke keer als hij er op zijn kamer weer een zootje van maakt, mijn gereedschap niet teruglegt, etc. de PC van hem in het netwerk blokkeren, maar zodanig dat er dan bij hem een melding tevoorschijn komt hoe hij zijn verbinding weer terug kan verdienen. Die melding moet ik dan zelf steeds van toepassing kunnen laten zijn op de situatie.
Huisarrest geven hou ik niet zo van.....
Wie helpt?
 
Vind ik wel een origineel idee. De router kan je blokkeren. Maar hoe je een melding dan op de pc krijgt, dat zou ik niet weten.
 
De melding kun je met net send x y doen.
Waarbij x moet worden vervangen door: Private(Lan)-IP en/of computernaam. En y door: De boodschap zelf.

Dus bijvoorbeeld:

net send 10.0.0.4 Anders volgen er sancties!
of ook:
net send hier_computer_naam_intypen Wie niet luisteren wilt moet maar voelen!

Dit commando moet men in een Dos-venster uitvoeren.

Dennis.
 
Net send zal niet veel effect hebben omdat daarvoor de messenger service moet draaien. Iets wat bij 90% van de pc's niet het geval is vanwege de messenger spam.
(nog afgezien van het eventueel blokkeren door een firewall die daar draait)

Misschien dat je de router zo kunt instellen dat hij alles doorstuurt naar een lokale webpagina met je tekst...
 
Geplaatst door buick
Net send zal niet veel effect hebben omdat daarvoor de messenger service moet draaien. Iets wat bij 90% van de pc's niet het geval is vanwege de messenger spam.
(nog afgezien van het eventueel blokkeren door een firewall die daar draait)

Misschien dat je de router zo kunt instellen dat hij alles doorstuurt naar een lokale webpagina met je tekst...

Haha, dat is wel een idee zeg. Bedankt. Zou alleen niet weten hoe dat moet. Aanvullingen en ideeen blijven welkom.:D
 
D'r komen geen reacties meer. Dennis, jouw oplossing begrijp ik niet. Dat gaat mij een beetje boven m'n pet. Bedankt ieder voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan