kleur veranderen (in photshop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinikken

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Berichten
309
Ik heb mijn (geringe) kennis van photoshop volledig uitgeput, en ook een online handleiding hierlp mij niet het resultaat te bereiken wat ik wil.

Van bijgaande foto wil ik het roze gedeelte geel maken, net als gedeelte bovenaan. Weet iemand of dat:
a) mogelijk is
b) dat enigzins eenvoudig te doen is.
c) en hoe ik dat kan doen?

Al mijn pogingen eindigden wel redelijk geel, maar niet het gewenste resultaat.

BVD
Jordi
 

Bijlagen

  • 080305_1.jpg
    080305_1.jpg
    73,3 KB · Weergaven: 44
Geplaatst door Heinikken
Weet iemand of dat:
a) mogelijk is
b) dat enigzins eenvoudig te doen is.
c) en hoe ik dat kan doen?
Het is zeker mogelijk - zie bijlage.:)
In Paint Shop Pro is het in ieder geval eenvoudig te doen met het gereedschap Color Replacer. Photoshop heeft ook zo iets, maar dat programma ken ik niet zo goed. Hier vind je er een tutorial over.
In PSP werkt het op de volgende manier: met de Dropper/het Pipetje klik je op de gele kleur.
De voorgrondkleur wordt dan geel.
Nu zet je het pipetje op de plek waarvan je de kleur wilt vervangen en klikt erop met de RECHTER muisknop. De achtergrondkleur wordt nu de kleur die je wilt vervangen.
Vervolgens kies je het gereedschap Color Replacer. Door dit over het roze gedeelte te bewegen met de muisknop ingedrukt wordt die kleur vervangen door geel.
Omdat die kleur in dit geval vrij vlekkerig is, zal dat niet in één keer gaan. Daarom zul je een paar keer met het pipetje en de rechter muisknop de achtergrondkleur moeten bijstellen.
Zoek in de Help van Photoshop maar eens op Replace Color.
Maar misschien is dat met het exemplaar in de bijlage allemaal niet meer nodig.:D

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Guus bedankt voor je reactie!

Wat jij hebt gemaakt komt inderdaad al heel aardig, het enige is dat die schaduw nog steeds roze is, en als dat ook geel gemaakt gaat worden wordt het wel heel raar.

Ik heb inderdaad al zitten pielen met de "Replace Color" functie van photoshop, met als resultaat dat al het roze wel geel werd, maar wel met dezelfde vlekkerigheid als de roze kleur, en dus niet de solide kleur als het bovengedeelte.

Anyway bedankt voor je moeite!:thumb: ik wacht wel tot het heuis afgschilderd is voordat ik het op de site zet :)
 
Geplaatst door Heinikken
ik wacht wel tot het huis afgschilderd is voordat ik het op de site zet :)
Dat geeft het beste resultaat, ja.:)
Maar je kunt ook het contrast wat verhogen, waardoor de schaduw dieper wordt; het valt dan nauwelijks meer op dat wat in de schaduw ligt roze is.
Misschien een aanvaardbaar compromis tot het schilderwerk af is.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
ja dat is eigenlijk wel een goed idde. Helmaal niet aan gedacht, was zo gefocussed(?) op het kleur vervangen, maar de opdrachtgever is met jou suggestie ook al blij, dus laten we het zo maar.

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan