Mp3's altijd met Winamp openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepermuntje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Berichten
532
Ik zit met een lastig probleem. Ik wil dat alle mp3's standaard met Winamp worden geopend. Dit doet mijn pc niet.
Ik heb rechtsgeklikt op een mp3-bestand, vervolgens aangegeven in 'openen met' dat dit ALTIJD met Winamp moet gebeuren (hokje aangevinkt) en dan nog opent hij alles met Mediaplayer.
Vervolgens bij ondersteunde bestandstypen in Mediaplayer aangegeven dat hij geen mp3 mag afspelen en dan opent de pc plotseling alles met Itunes. Heel vaag allemaal. Itunes heb ik van de pc gehaald en nu opent hij weer alle mp3's met Mediaplayer.
Ik snap het niet.
 
Heb je ook in de verkenner gekeken bij extra, mapopties, bestandstypen. Scroll dan naar MP3 en kijk welk programma daarbij staat om dit bestand te openen. Als het iets anders is dan Winamp, wijzig het daar dan alsnog in Winamp en klik op "toepassen".
 
Geplaatst door Tanja1968
Heb je ook in de verkenner gekeken bij extra, mapopties, bestandstypen. Scroll dan naar MP3 en kijk welk programma daarbij staat om dit bestand te openen. Als het iets anders is dan Winamp, wijzig het daar dan alsnog in Winamp en klik op "toepassen".

Dat is precies wat ik hierboven beschrijf. Via de verkenner aangegeven dat het met Winamp geopend moet worden, maar dat weigert de pc.
 
Kijk even onder opties--->voorkeuren, daar kun je de bestandstypes toewijzen.
 
Oeps, niet helemaal begrepen. Heel vreemd inderdaad.

Je bent wel virus- en spywarevrij? Winamp opnieuw installeren misschien en kijken of hij hem dan wel "pakt"?
 
Geplaatst door Admin_Frisian
Kijk even onder opties--->voorkeuren, daar kun je de bestandstypes toewijzen.

Waar bedoel je dat precies. In de verkenner ergens?
 
Geplaatst door Tanja1968
Oeps, niet helemaal begrepen. Heel vreemd inderdaad.

Je bent wel virus- en spywarevrij? Winamp opnieuw installeren misschien en kijken of hij hem dan wel "pakt"?

Ja, helemaal virusvrij. Dit mp3 probleem was de reden waarom ik hem gisteren helemaal op virussen heb gescand. Dacht dat het er iets mee te maken had, maar Norton gaf niks aan en de virusscanner is up-to-date.
 
Nee, gewoon in Winamp, sorry, vergeten erbij te zeggen.
Ik heb de Nederlandse taalmodule, zal in het engels wel options ----> preferences zijn denk ik.
 
Geplaatst door Admin_Frisian
Nee, gewoon in Winamp, sorry, vergeten erbij te zeggen.
Ik heb de Nederlandse taalmodule, zal in het engels wel options ----> preferences zijn denk ik.

Daar staat mp3 al aangevinkt en in de Mediaplayer heb ik mp3 juist als bestandstype uitgevinkt. Dan moet het toch werken. Ik ga Winamp eens opnieuw installeren. Kijken of dat helpt.
 
Dan kun je altijd nog "behoud bestandassociaties" aanvinken of Winamp agent aan zetten.
 
Ik heb het opgelost: Winamp opnieuw geinstalleerd. Snap niet dat ik daar niet eerder op kwam.
 
Computers blijven rare dingen. Deze optie had ik ook vermeld. Het is in ieder geval opgelost.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan