hoe kun je deze banner en menuknoppen maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Berichten
509
ik wil graag een banner (als het zo heet) boven mijn site maken, nu kwam ik op DEZE site terrecht, en vond die banner boven aan de site wel heel mooi, zoiets wil ik ook graag, ik wil dan graag de gezichten van de leden van de site er inzetten,beetje op de achtergrond en ook met de tekst ervoor.

Maar hoe maak je dit? ik wil graag dat de gezichten een beetje op de achtergrond komen (soort watermerk, net zoals het plaatje op de site,
en ik wil ook graag van die strepen erdoorheen, wie zou mij hierbij kunnen helpen?

PS. kan iemand mij misschien ook vertellen hoe ik deze knoppen maak, dat als ik eroverheen ga dat de tekst dan geel wordt?

alvast bedankt voor jullie hulp
 
Geplaatst door fcgrunn
Maar hoe maak je dit? ik wil graag dat de gezichten een beetje op de achtergrond komen (soort watermerk, net zoals het plaatje op de site,
en ik wil ook graag van die strepen erdoorheen, wie zou mij hierbij kunnen helpen?

PS. kan iemand mij misschien ook vertellen hoe ik deze knoppen maak, dat als ik eroverheen ga dat de tekst dan geel wordt?
Dat zou ik je allemaal best kunnen vertellen, maar dat zou een antwoord van anderhalve meter lang worden.:)
Voor die afbeeldingen heb je een beeldbewerkingsprogramma als Photoshop of Paint Shop Pro nodig. Er zijn tientallen boeken over dit soort programma's en in elke bibliotheek kun je er wel een stel vinden. Zo'n boek doornemen is nog altijd de beste manier om met dit soort vrij ingewikkelde programma's om te leren gaan.
Die knoppen zijn ook in een dergelijk programma gemaakt. Het zijn gewoon twee plaatjes. Door een stukje Java Script wordt het ene plaatje door het ander vervangen als je er met de muis overheen gaat. Zoiets heet een mouseover-effect.
Als je net begint met websites maken, kun je hier eens kijken. Daar worden alle basisbegrippen die je daarvoor nodig hebt duidelijk uitgelegd.
Als je dat door hebt en je een beetje met Photoshop of Paint Shop Pro uit de voeten kunt, kun je hier eens kijken hoe je een simpele mouseover maakt.

Guus.
 
weet jij misschien ook, waar een tutorial staat, dat je een plaatje net zoals op die site, beetje in de achergrond krijgt (soort watermerk)?

En hoe ik die strepen er zo overheen krijg?

wat zijn goeie site's voor tutorials?



PS. misschien dat ik binnenkort een boek koop, maar wil eerst beetje oefenen met tutorilas op inet
 
Geplaatst door fcgrunn
wat zijn goeie site's voor tutorials?
Die zijn er genoeg via Google te vinden - en dit zijn dan alleen de Nederlandse sites nog maar.:)
Geplaatst door fcgrunn
weet jij misschien ook, waar een tutorial staat, dat je een plaatje net zoals op die site, beetje in de achergrond krijgt (soort watermerk)?
Nee, maar dit soort dingen doe je met "lagen" (in het Engels "layers")
Je kunt ze vergelijken met doorzichtige plastic vellen die over elkaar liggen en waar je op kunt tekenen of waar je plaatjes of letters op kunt plakken. Die lagen kun je ook weer meer of minder doorzichtig maken; in het plaatje op de site die je noemt zie je dat bijvoorbeeld in de letters.
Zoek op de sites die je met Google vind maar eens op "lagen" of "layers"; dan vind je een heleboel tutorials waar lagen in gebruikt worden

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan