xp weg/98 terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendrikbraaf

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Berichten
128
Ik heb xp geïnstalleerd op een te "lichte" pc en hierbij 98 verwijderd; hoe kan ik xp verwijderen en 98 weer installeren...

:eek:
 
Geplaatst door hendrikbraaf
Ik heb xp geïnstalleerd op een te "lichte" pc en hierbij 98 verwijderd; hoe kan ik xp verwijderen en 98 weer installeren...

:eek:


Even een aanvulling op het voorgaande,
je moet een 'Niet DOS-partitie verwijderen'.
XP is meestal geplaatst op een NTFS partitie, en dat is een 'niet DOS-partitie'.
 
Geplaatst door JaapJvanVeen
Even een aanvulling op het voorgaande,
je moet een 'Niet DOS-partitie verwijderen'.
XP is meestal geplaatst op een NTFS partitie, en dat is een 'niet DOS-partitie'.
Dank je, was ik even vergeten.:)

Guus.
 
Beste Guus,

Heb veilig verwijderen enz gedownload (6xA4) en ben naar vriend's pc getogen. Alles verliep prima tot aan format c: /u (spatie na c:). Hier kreeg ik de mededeling dat bestand of opdracht onjuist waren, en kwam ik er niet meer doorheen, zoals u begrijpen kunt.
Heb all varianten van "format c: /u" uitgeprobeerd maar geen of hetzelfde resultaat....

Henk Vergunst
 
Had je de NTFS partitie van te voren verwijderd?

Omdat de partitie van fat32 totaal anders is, kun je volstaan met format c:
 
Om dit te kunnen doen moet je het Windows 98 opstartschijfje gebruiken. Dit bevat een ebd.cab bestand dat in het geheugen als virtuele schijf wordt geladen. Dit wordt dan station d. In dit bestand zit ook format.com.

Je moet dan of op station c of d de opdracht format kunnen geven. Dus d:\format c: of format c: als je in station c bent. Even uitproberen dus want ik heb hier verder niets om uit te kunnen testen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan