Geen veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fat_Tony

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Berichten
246
Ik heb bij me neef een spywarecheck gedaan, en daarbij een log file geplaatst bij aso. Daarbij moest ik een mapje verwijderen in veilige modus.

Probleem is als ik de veilige modus opstart ik een blauwe scherm te zien krijg(foutmelding) en dan start de pc opnieuw op.

Die ene map verwijderd in normale modus, nu is de pc schoon van spyware en virussen. Maar kan nog steeds niet in veilige modus opstarten. Wel al die andere mogelijkheden(maar geen veilige modus).

Opnieuw installeren xp zal niet lukken(geen xp cd bijgelverd). Het gaat om een:

Pentium 4 HT 3,0 Ghz
512 mb
160 gig harddisk
Xp home(twee partities, 20 en 140), (geen service pack 2 omdat die dan niet meer kan internetten).

Is er een bestand niet aanwezig ofzo, je kon toch commando in uitvoeren runnen die fouten in windows zocht(of heb ik het mis).

Op zich geen probleem, omdat de pc goed en snel is en normaal opstart, maar lijkt me wel voor in de toekomst(virus of spyware) beter om in veilige modus te werken.

Alvast bedankt.
 
Het zou ook op deze manier moeten kunnen:

Windows XP:
1. Klik op 'Start' en dan op 'Uitvoeren' (Run)
2. Vul in: msconfig en druk op enter
3. U ziet nu een scherm met een aantal tabbladen, ga naar het tabblad 'boot.ini'. Zet hier een vinkje bij de optie '/safe boot'.
4. Klik op 'OK' en start de computer opnieuw op wanneer hierom wordt gevraagd.


Natuurlijk wilt u dat de volgende keer de computer niet meer in de veilige modus opstart, want dat werkt niet echt lekker. Dan moet u dit weer doorlopen en het vinkje weer weg te halen.


BRON: http://www.hijackthis.nl/veiligemodus.html
 
Oke bedankt voor je reactie.

Ik ga het eff proberen, laat je wel weten of het gelukt is.

:thumb:
 
Yo rev,

ik dat gedaan, maar nou start de computer niet meer op. Telkens krijg ik die foutmelding weer.

Blauwe scherm:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL

"hoop bla bla bla"

xxx stop: 0x0000000A (0xF8A55354, 0x000000FF, 0x00000001, 0x80536909)

Ik heb alle opstart mogelijkheden geprobeerd(ook laatste bekende die wel werkte) en meerdere malen. Maar telkens deze scherm.

Hulp :( .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan